هاست پرسرعت
خودرو

خوروساز چینی دومین نسخه کپی برابر اصل فولکس قورباغه ای را در ماه مارس به بازار عرضه می کند

خوروساز چینی دومین نسخه کپی برابر اصل فولکس قورباغه ای را در ماه مارس به بازار عرضه می کند

گریت وال دو خودروی جدید به نام های «اورا باله» (ORA Ballet) و گربه پانک (Punk Cat) را به طور رسمی در روز ۳۰ ام ماه مارس در چین عرضه خواهد کرد. این برنامه ریزی علیرغم هشدار وکلای فولکس واگن انجام شده است که قبلاً اعلام کرده بودند که با توجه به شباهت های آن به بیتل نمادین یا همان فولکس قورباغه ای خودمان، در حال بررسی تنظیم ادعا علیه این شرکت چینی هستند.

اولین تصاویر از این دو خودرو در ماه دسامبر نمایان شد. نسخه اورا باله نسخه زنانه تری در مقایسه با نسخه قبلی یعنی گربه پانک است که در نمایشگاه خودروی پکن در آوریل سال گذشته رونمایی شد. پر واضح است که طراحی آن به طرز غیر قابل انکاری از بیتل الهام گرفته است.

inside content desktop

ORA-Ballet-Punk-Cat.jpg

زمانی که پانک کت برای اولین بار به نمایش درآمد، فولکس واگن تصریح کرد که در حال بررسی این موضوع «از جهت هرگونه نقض مدل کاربردی یا حقوق طراحی فولکس واگن است و این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر گونه اقدامات قانونی لازم را انجام دهد». البته مشخص نیست که آیا این خودروساز در این مورد اقدام قانونی را دنبال خواهد کرد یا خیر.

شکل کلی هر دوی این خودروها آشکارا بسیار شبیه به بیتل کلاسیک است. البته گربه باله اندکی با چراغ های جلو و عقب نعل اسبی خود سعی کرده که متمایز تر از بیتل جلوه کند تا گربه پانک با چراغ های دایره ای.

ORA-Ballet-Punk-Cat-Front.jpg

مشخصات فنی منتشر شده در مورد این دو مدل نشان می دهد که دارای طول 4401 میلی متری، عرض 1867 میلی متری و ارتفاع 1633 میلی متری با فاصله بین دو محور 2750 میلی متر هستند. همچنین پیشرانه این دو یک موتور الکتریکی است که با دو نسخه باتری مختلف عرضه می شود. مدل های پایه دارای یک پک 47.8 کیلووات ساعتی خواهند بود در حالی که مدل های سطح بالاتر دارای بسته 59.1 کیلووات ساعتی خواهند بود. به این ترتیب هر دو خودرو توانایی تولید قدرت 169 اسب بخاری را دارند که به گربه باله اجازه می دهد به حداکثر سرعت 155 کیلومتر در ساعت برسد.

ORA-Punk-Cat-Rear.jpg

قیمت عرضه محلی هنوز مشخص نشده است.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا