هاست پرسرعت
سخت‌افزار

کمبود تراشه‌ها تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت

کمبود تراشه‌ها تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت

اخبار بسیار بدی برای دوست‌داران فناوری منتشر شده است که نشان دهنده آن است که بحران کمبود پردازنده در جهان به این زودی‌ها حل شدنی نیست.
 
به گزارش gsxr و به نقل از  Engadget،  بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد آمریکا، به نظر نمی‌رسد که بتوان انتظار پایان سریع کمبود جهانی تراشه را داشت و مشکل تجهیزات نیمه هادی در جهان به قوت خود باقی خواهند بود.
 
بر اساس گزارش ارائه شده در رسانه‌های معتبری مانند بلومبرگ و واشنگتن پست، دولت آمریکا به صورت رسمی یک یاداشت درباره شرایط بازار تجهیزات نیمه‌ هاد منتشر کرده است که تخمین صورت گرفته در این یادداشت، برای بسیاری ناامید کننده خواهد بود.
 
این یادداشت اعلام کرده است که مشکل کمبود تراشه تا حداقل نیمه دوم سال 2022 ادامه خواهد داشت و  جهان هنوز حتی به خروج از این بحران نزدیک هم نشده است.
 

 کمبود تراشه‌ها تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت

 
جینا ریموندو به عنوان فرد ارائه کننده این گزارش رسما اعلام کرده است که این موضوع به اینزودی قابل حل شدن نخواهد بود و نشانه‌ها نیز موید این موضوع هستند. برای درک بهتر باید بدانید که متوسط اتمام موجودی شرکت‌ها برای تولید تجهیزات برپایه تراشه‌ها از 40 روز در سال 2019 به 5 روز در 2021 کاهش یافته است.
 
بزرگ‌ترین و بیشترین آسیب در این زمینه به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات باند پهن، خودروسازان و شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی وارد شده است که این امر به خوبی نشانگر اهمیت این مشکل است.
 
پیش از این ادعا شده بود که این مشکلات قرار است تا سریع حل شوند ولی تقریبا زمان انتظار برای دریافت تجهیزات زیرساختی برای تراشه‌ها در سال 2021 به میزان 17 درصد بیشتر از دو سال قبل از آن بوده است.
 
نیازها و انتظارات بازار بسیار بالا هستند و برهمین استس نیز زنجیره تامین با مشکلات بزرگی روبرو شده است و حتی یک سوبسید با بودجه‌ای برابر با 52 میلیارد دلار توسط دولت جو بایدن برای قانون نوآوری و رقابت در نظر گرفته شده است که می‌تواند به خوبی در رفع آسیب‌های ناشی از این بحران موثر باشد.
 
پیش بینی می‌شود که تبعات این بحران تا سالیان سال صنایع را تحت تاثیر قرار بدهد و با تفاسیر یاد شده هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد حل شدن این مشکل خواهیم بود.
 

کمبود تراشه‌ها تا پایان 2022 ادامه خواهد داشت – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا