هفت دهه پیش، سیتروئن با معرفی سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک، نوآوری مکانیکی شگفتانگیزی را به جهان عرضه کرد؛ سیستمی عجیب که مایع و گاز را ترکیب میکرد. اولین خودرویی که در محورهای جلو و عقب از این نوع تعلیق بهره برد، سیتروئن DS بود؛ یک خودروی فوقالعاده که به نمادی از طراحی خودرویی تبدیل شد. مدل DS به مدت دو دهه تولید شد و حتی پیش از خروج سیتروئن از بازار آمریکا، به این کشور راه یافت. بیایید نگاهی دقیقتر به این مدل نمادین و پیشرفت مکانیکی جذاب آن بیندازیم.
آشنایی با سیتروئن DS
سیتروئن DS در سال 1955 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و بلافاصله توجهها را جلب کرد. در روز اول رونمایی، 12 هزار سفارش برای این خودرو ثبت شد و تا پایان نمایشگاه 10 روزه، سیتروئن 80 هزار سفارش دریافت کرد. DS زبان طراحی عصر جت را به نمایش گذاشت؛ دورهای پس از جنگ جهانی که با پیشرفت سریع علمی شناخته میشد. ظاهر آیندهنگرانه آن، ترکیبی از بدنه سدان و هاچبک بود که آن را از هر خودروی دیگری در بازار متمایز میکرد. در آن زمان، فرانسه هنوز در حال بهبود از ویرانیهای جنگ جهانی دوم بود و جادههایش وضعیت بسیار بدی داشتند. این شرایط، کیفیت سواری برتر DS را به یک نقطه قوت کلیدی برای فروش تبدیل کرد.