هاست پرسرعت
خودرو

عامل دیگر که برای اسب بخار نقطه‌ضعف اما برای گشتاور نقطه قوت است، این است که همی V8 برخلاف موتورهای مدرن DOHC که در هر سیلندر چهار سوپاپ داند، تنها دو سوپاپ در هر سیلندر دارد. این طراحی باعث محدودیت جریان هوا می‌شود که اسب بخار را در دورهای بالا کاهش می‌دهد اما ازآنجاکه موتور پوشراد V8 برای دورهای بالا طراحی نشده، این مسئله مشکلی نیست. در عوض، این طراحی سرعت جریان هوای ورودی به سیلندرها را افزایش می‌دهد. این باعث می‌شود هوا و سوخت بهتر مخلوط شوند، احتراق کارآمدتری رخ دهد و گشتاور بیشتری تولید شود. البته هرچند تولید اسب بخار بالا از یک موتور همی V8 پوشراد کمی دشوارتر است اما با روش‌هایی مثل استفاده از سوپرشارژر امکان‌پذیر خواهد بود.

هرچند گشتاور بالا دلیل مهمی برای حفظ موتورهای پوشراد بود اما عوامل دیگری هم در این تصمیم نقش داشته‌اند. نخست، این طراحی نسبتاً ساده است و از یک میل بادامک واحد برای هدایت کل سیستم سوپاپ‌ها استفاده می‌کند برخلاف موتور هشت سیلندر DOHC که چهار میل بادامک دارد. این ویژگی نیاز به چندین چرخ‌دنده و تسمه یا زنجیر تایم را حذف می‌کند. زنجیر تایم در این موتور بسیار کوتاه است، زیرا میل بادامک درست کنار میل‌لنگ قرار دارد. علاوه بر این، ارتقا موتور هم فقط با تعویض یک میل بادامک بجای چهار میل بادامک قابل انجام است که هم ساده‌تر و هم ارزان‌تر است. حذف این پیچیدگی‌ها همچنین وزن موتور را نیز کاهش می‌دهد و اندازه موتور، به‌ویژه سرسیلندرها را کوچک‌تر می‌کند. سرسیلندرها فقط باید اسبک‌ها، راکرها و سوپاپ‌ها را در خود جای دهند، نه کل سیستم سوپاپ‌ها و میل بادامک‌ها مانند یک موتور DOHC. این امر نصب موتور زیر کاپوت را آسان‌تر می‌کند.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا