
البته بااینوجود، اسکانیا در قویترین کشندههای خود از پیشرانهٔ V8 با حجم 16.4 لیتر و گشتاور 3200 نیوتن متر استفاده میکند ولی این کشندهها صرفاً مناسب حمل بارهای بسیار سنگین هستند و پیشرانه خطی شش سیلندر کوچکتر، برای بارهای سبکتر کاملاً مناسب است.
عرض کمتر موتور شش سیلندر خطی
برخی معتقدند که ساختار پیشرانه خطی شش سیلندر بهطور ذاتی گشتاور بیشتری نسبت به قدرت تولید میکند اما این کاملاً درست نیست زیرا این کورس بلندتر پیستون (فاصله حرکت پیستون در سیلندر) و سیلندرهای بزرگتر است که گشتاور بیشتری تولید میکنند و ارتباطی با چیدمان سیلندرها ندارد. بااینحال، طراحی کشیده و باریک پیشرانه خطی شش سیلندر، امکان استفاده از کورس بلندتر را آسانتر میکند. افزایش کورس در پیشرانه V8 باعث افزایش عرض و ارتفاع آن میشود که نصب آن را در فضای محدود کامیون دشوار میکند. کامیونها فضای کافی برای پیشرانههای کشیده و باریک خطی شش سیلندر دارند، اما برای عرض پیشرانه با محدودیت مواجه هستند.