هاست پرسرعت
خودرو

توربو با سرعت‌های بسیار بالا تا ۲۲۰,۰۰۰ دور در دقیقه، می‌چرخد و تنها لایه نازکی از روغن از قطعات متحرک آن محافظت می‌کند. این روغن از طریق مسیرهای بسیار باریک داخل توربو جریان می‌یابد. اگر این مسیرها مسدود شوند، توربو روغن کافی برای روان‌کاری دریافت نمی‌کند. این امر می‌تواند به فرسودگی بلبرینگ‌ها، تجمع حرارت و در نهایت خرابی کامل توربو منجر شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روغن‌های موتور برای خودروهای توربو + نکات تعویض و نگهداری

آلودگی روغن زمانی رخ می‌دهد که گردوغبار، سوخت، مایع خنک‌کننده، تراشه‌های فلزی یا رسوبات کربنی با روغن موتور مخلوط شوند. این مشکل می‌تواند ناشی از نگهداری ضعیف، غفلت از تعویض روغن، استفاده از روغن بی‌کیفیت یا عدم تمیزکاری صحیح قطعات در حین تعمیرات موتور باشد. برای پیشگیری از این مشکل، یک برنامه منظم برای تعویض روغن رعایت کنید و از روغنی با کیفیت و مطابق با مشخصات توصیه‌شده توسط سازنده خودرو استفاده کنید. اگر رانندگی تهاجمی دارید یا در شرایط آب‌وهوای گرم رانندگی می‌کنید، تعویض روغن را با فواصل کوتاه‌تر انجام دهید.

شتاب‌گیری بلافاصله پس از استارت سرد

شتاب‌گیری زودهنگام پس از استارت سرد یک اشتباه بزرگ است که می‌تواند در صورت تکرار به آسیب جدی منجر شود. وقتی موتور سرد است، روغن هنوز فرصت کافی برای گردش کامل ندارد. روغن سرد غلیظ است و زمان بیشتری برای رسیدن به قطعات متحرک نیاز دارد. توربو با سرعت بسیار بالا می‌چرخد و به روغن برای محافظت از بلبرینگ‌ها و خنک‌کاری وابسته است. اگر بلافاصله پس از استارت شتاب بگیرید، توربو قبل از اینکه محافظت شود فشار ایجاد می‌کند که این امر به تماس فلز با فلز، تجمع حرارت و فرسودگی زودهنگام منجر می‌شود.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا