
هرچند جیلی از متانول برای نمایش پتانسیل این سوخت پاک در خودروهای سواری استفاده کرده اما اهدافش به این محدود نمیشود. این شرکت قصد دارد با حضور در سری مسابقات سوپر کاپ پرو، متانول را به پیستهای مسابقه بیاورد. جیلی معتقد است پیست مسابقه بهترین مکان برای آزمایش فناوریهای جدید است زیرا شرایط سخت آن عملکرد واقعی را نشان میدهد. آزمایش خودروهای متانولی سواری در چین حتی در شرایط آبوهوایی دشوار، نتایج مثبتی داشته و حالا باید دید خودروهای مسابقهای متانولی چه تواناییهایی از خود نشان خواهند داد. لی شوفو، رئیس جیلی، از حامیان سرسخت متانول است و معتقد است فراگیری این سوخت میتواند نیاز به سوختهای فسیلی را کاملاً از بین ببرد. جیلی همچنین به دنبال گسترش استفاده از موتورهای متانولی در کشورهای آسیایی، فراتر از چین و ژاپن است.
جیلی برای پیشبرد برنامه متانولی خود به دنبال همکاری با دیگر کشورهای آسیایی است. علاوه بر این، ساخت کارخانه متانول سبز در مغولستان میتواند سالانه 50 هزار تن متانول تولید کند. این کارخانه بخشی از مأموریت پایداری جیلی است. جیلی همچنین در حال توسعه خودروهای پلاگینهیبریدی متانولی-الکتریکی برای کامیونها و اتوبوسهای سنگین است. این رویکرد هیبریدی راه دیگری برای کاهش وابستگی به هیدروژن و خودروهای الکتریکی است. متانول برای بارهای سنگین گزینهای عملیتر از هیدروژن با برق به نظر میرسد. جیلی با ارائه ترکیبی از قدرت، کارایی و راهحلی بدون ضرر برای محیطزیست، دستاوردی قابلتوجهی را محقق کرده و شاید این جیلی باشد که مسیر آینده سوختهای جایگزین را برای عموم مردم تعریف میکند.