هاست پرسرعت
خودرو

ون میل توضیح داد که چگونه این هدف محقق می‌شود:

معمولاً در شرایط پرفورمنس بالا، از سوخت برای خنک‌سازی استفاده می‌شود اما با یورو ۷، این روش ممکن نیست، بنابراین باید راه‌های دیگری برای جلوگیری از افزایش دما پیدا کنیم. فرآیند احتراق باید از نظر تولید گرما و خنک‌سازی بهبود یابد و این‌ها چالش‌های اصلی هستند. البته می‌توان پرفورمنس را کاهش داد تا از افزایش دما جلوگیری شود ولی ما این را نمی‌خواهیم. تعادل جدید پرفورمنس این است که ما در حالت لامبدا یک (نسبت ایده‌آل سوخت به هوا) رانندگی می‌کنیم، اما نمی‌خواهیم پرفورمنس را از دست بدهیم.

برای ب‌ام‌و، موتورهای شش سیلندر خطی و V8 همچنان بخش مهمی از هویت برند هستند. مدل‌های کنونی M2، M3 و M4 از نسخه‌های مختلف موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری توئین توربو استفاده می‌کنند درحالی‌که M5 و XM موتور V8 را با یک پیشرانه پلاگین‌هیبریدی ترکیب کرده‌اند. ون میل جزئیات دقیقی درباره نحوه تطبیق این موتورها با قوانین یورو ۷ ارائه نکرد اما اشاره کرد که شرکت ارتقاهای «بسیار جالبی» انجام داده است. از او پرسیده شد که آیا ب‌ام‌و برای خودروهای M خود به موتورهای کوچک‌تر سه یا چهار سیلندر فکر می‌کند، ون میل پاسخ داد:

خیر، موتور شش سیلندر خطی میراث ماست و V8 سابقه طولانی در مسابقات دارد، بنابراین قصد داریم به این راه ادامه دهیم.

این اولین بار نیست که ب‌ام‌و بر تعهد خود به موتورهای احتراقی تأکید می‌کند. ماه گذشته، اولیور زیپسه، مدیرعامل ب‌ام‌و، اظهار داشت که موتور درون‌سوز بنیان این برند است و شرکت تلاش خواهد کرد تا تمام موتورهای خود از سه سیلندر پایه تا قدرتمندترین هشت سیلندرها با قوانین جدید یورو ۷ سازگار شوند.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا