
موتور V8 توئین توربوی F40 استاندارد ۴۷۸ اسب بخار تولید میکند که برای یک سوپراسپرت دهه 80 کافی است اما این عدد برای دانیل مارتین، مدیر وقت واردکننده فراری در فرانسه کافی نبود و درنتیجه، از جولیانو میکِلوتو ارتقاء F40 را خواست. میکِلوتو، جادوگر خودروهای رالی فراری، ۵۰ سال از عمر خود را صرف خلق مدلهای نمادین فراری مانند 288 GTO کرد. لانچیا استراتوس گروه ۴ نیز امضای این استاد را دارد. او ۱۹ دستگاه فراری F40 را آماده کرد که پسوند LM گرفتند شدند تا نشان دهند قصد رقابت در لمان را دارند. برای رعایت مقررات، موتورهای این خودروها تغییرات گستردهای مثل اینترکولرهای بزرگتر، میلسوپاپهای جدید، سیستم مدیریت سوخت ارتقاءیافته و افزایش فشار توربو را تجربه کردند. این تغییرات منجر به افزایش ۲۴۲ اسب بخار شد که قدرت را به ۷۲۰ اسب بخار رساند.