
سنسور میل بادامک در خودروهای بازار
در ادامه به مشکلاتی که خرابی این سنسور میتواند در خودروهای پرفروش داخلی ایجاد کند اشاره میکنیم.
خرابی سنسور میل بادامک پراید با علائم رایجی همچون روشن شدن چراغ چک، روشن شدن دشوار خودرو به ویژه پس از توقفهای کوتاه، ریپ زدن در دورهای بالا و نوسان دور موتور در حالت درجا، افزایش مصرف سوخت و افت شتاب همراه است.
در صورتی که سنسور میل سوپاپ سمند EF7 خراب شود راننده نشانههایی همچون روشن شدن چراغ چک، لرزش زیاد موتور به ویژه در حالت گازسوز، افت قدرت و مکث در شتاب گیری و استارت بد در هوای سرد و گرم را تجربه خواهد کرد. خرابی این سنسور تأثیر مستقیم روی زمانبندی سوپاپها خواهد داشت.
افت ناگهانی قدرت در دورهای بالا، لرزش موتور در دور پایین، مشکل در تعویض دنده گیربکس AL4 اتومات، روشن شدن چراغ چک، مصرف سوخت بالا و بوی خامسوزی و تأخیر در استارت اولیه از جمله نشانههای اصلی خرابی سنسور میل سوپاپ پژو 206 تیپ 5 و 6 هستند.
با خرابی این سنسور در زانتیا مالک شاهد نشانههایی از جمله روشن شدن چراغ چک، ریپ زدن شدید به ویژه هنگام شروع حرکت، تأخیر چشمگیر در واکنش gsxr گاز، بالا رفتن ناگهانی مصرف سوخت، خاموش شدن موتور در حالت توقف و… خواهد بود.
با خرابی سنسور میل بادامک کوییک و ساینا، نوسان دور موتور در حالت ایست کامل رخ میدهد و مصرف سوخت بین 10 تا 15 درصد افزایش مییابد. همچنین خودرو به موقع گاز نمیخورد و راننده لرزش موتور را احساس خواهد کرد.
در دنا نیز خرابی سنسور میل سوپاپ باعث روشن شدن چراغ چک، افت توان خودرو، نوسان دور موتور در حالت آرام، عدم عملکرد صحیح CVVT و تأخیر gsxr گاز خواهد شد. باید دقت کرد که خرابی این سنسور در دنا تأثیر قابلتوجهی روی عملکرد توربو دارد زیرا عملکرد ECU به سیگنالهای دریافتی از قطعه موردبحث برای زمانبندی دقیق تزریق هوا و سوخت وابسته است.