هاست پرسرعت
خودرو

بیشتر بخوانید:

یک موتور درون‌سوز مکانیسمی پر از فعالیت‌های خشن است که در آن پیستون‌ها بالا و پایین می‌روند، میل‌لنگ فلزی با سرعت می‌چرخد و پمپ‌ها، روغن و خنک‌کننده را برای حفظ عملکرد به گردش درمی‌آورند. این حرکات مقدار زیادی ارتعاش ایجاد می‌کنند و تعادل موتور در این میان نقش کلیدی دارد. این بخش از فرآیند مهندسی و تولید اطمینان می‌دهد که برای هر نیروی خارج از محور واردشده به موتور، نیرویی متناظر برای خنثی‌سازی آن وجود داشته باشد. تعادل یک موتور خطی با تعداد سیلندر زوج بسیار آسان‌تر از موتور با تعداد سیلندر فرد است و موتورهای با چیدمان V می‌توانند از طریق دو بانک سیلندر خود متعادل شوند. در نهایت، ساخت یک موتور خطی هفت سیلندر برای خودروها پیچیدگی و دشواری‌هایی به همراه دارد و به همین خاطر خودروسازان فکر می‌کنند که ارزش صرف انرژی برای توسعه را نداشته باشد.

درس‌هایی از موتورهای سه و پنج سیلندر

برای درک بهتر اینکه چرا موتور هفت سیلندر مناسب نیست، بررسی موتورهای موجود با تعداد سیلندر فرد مفید است. به عنوان مثال، موتور سه سیلندر اغلب به‌عنوان نیمی از یک موتور خطی شش سیلندر توصیف می‌شود. این چیدمان مشکلی ذاتی را آشکار می‌کند، زیرا در لحظاتی از چرخش موتور، هیچ‌کدام از پیستون‌ها در موقعیت مناسب برای فشرده‌سازی، احتراق یا انتقال قدرت نیستند. وزن مرده در حال حرکت میل‌لنگ نامتقارن، تمایل به تکان خوردن و پیچش موتور را در حین کار ایجاد می‌کند. برای مقابله با این مشکل، مهندسان شفت تعادل چرخان نصب می‌کنند که پیچیدگی و وزن موتور را افزایش می‌دهد. موتورهای پنج سیلندر نیز با عدم تعادل مشابهی مواجه‌اند، اگرچه دو سیلندر اضافی جرم بیشتری اضافه کرده و مشکل را تشدید می‌کنند.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا