
با این حال، یک نکته مهم وجود دارد: این اولین پرواز موفق هلیکوپتر با نیروی محرکه نبود. آن دستاورد سه سال پیشتر توسط مدل Fw-61 که توسط هنریش فوکه، گئورگ وولف و دکتر ورنر نائومان طراحی شده بود، به دست آمد؛ اما آنچه سیکورسکی انجام داد، توسعه طرحی بود که به نوعی الگویی برای هلیکوپترهای مدرن شد.
چگونه هلیکوپتر تاریخی VS-300 طراحی شد
مشکل پیچیده تحقق پرواز واقعی هلیکوپتر، مسئلهای نبود که بهراحتی حل شود. تصور دستگاهی که ممکن است بهصورت نظری کار کند، دشوار است، اما ساخت ماشینی کاربردی که بتواند پرواز هدایتشده با روتور را حفظ کند، نوآوری کاملاً جدیدی بود. سیکورسکی ابتدا با هواپیماها به موفقیت اولیه دست یافت؛ فناوریای که هرچند اثباتشده بود ولی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار داشت. این مهندس متولد کییف که در کالج مهندسی مکانیک مؤسسه پلیتکنیک کییف و سایر نهادهای اروپایی آموزش دیده بود، با سفر به نقاط مختلف به تسلط بر حرفه آینده خود پرداخت.