
ایده این رکوردشکنی در اواخر ۲۰۲۴ از گفتوگوی غیررسمی مهندسان جنرال موتورز شکل گرفت. آنها کنجکاو بودند بدانند که اگر متغیرهایی مثل شیوهٔ رانندگی و آیرودینامیک طبق دفترچه راهنمای خودرو بهینه شوند، برد این پیکاپ چقدر خواهد شد. پیشبینیها بین ۱۳۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر بود و این گفتوگو به آزمایشی تمامعیار تبدیل شد و برای این کار از نسخه تولیدی سیلورادو EV مکس رنج با باطری ۲۰۵ کیلووات ساعت، بدون تغییر در سختافزار یا نرمافزار استفاده شد. بااینحال، مهندسان تغییراتی جزئی برای افزایش کارایی اعمال کردند. لاستیکها تا حداکثر فشار مجاز باد شدند، کاور اتاق بار به عقب اضافه شد، لاستیک زاپاس حذف شد و برفپاککنها در پایینترین موقعیت مجاز قرار گرفتند تا مقاومت هوا کاهش یابد. همچنین سیستم تهویه هم خاموش ماند.