
تولید باطریها باعث تولید کربن قابلتوجهی میشود اما این باور که باطریهای خودروهای الکتریکی قابل بازیافت نیستند، یک افسانه است. نیمی از لیتیوم، کبالت و نیکل در باطری iX3 برای بار دوم استفاده شدهاند. کاهش مواد خام استخراجی و استفاده از انرژی سبز برای تولید آند و کاتد، ردپای CO2 باطری را ۴۲ درصد کاهش داده است. این ارقام بهصورت مستقل تأیید شدهاند. بامو با خودروهای نئو کلاس فرآیندهای کاهش کربن را در مقیاسی بیسابقه طراحی کرده است. نیلز هسه، معاون پایداری محصول بامو میگوید:
در هر قطعه باید بپرسیم آیا میتوان مواد بازیافتی استفاده کرد؟ آیا میتوان از انرژیهای تجدید پذیر بهره برد؟ این یک بازطراحی کامل خودرو است.
بدون این تمرکز، ردپای کربنی iX3 معادل ۲۱ تن CO2 به ازای هر خودرو بود که حالا به ۱۳.۵ تن CO2 کاهش یافته درحالیکه ردپای کربنی X3 بنزینی هنگام خروج از کارخانه ۹.۹ تن CO2 است. 3.6 تن ردپای کربنی بیشتر iX3 نسبت به X3 بنزینی پس از 20 هزار کیلومتر با شارژ از ترکیب انرژی تجدید پذیر و کربنی اتحادیه اروپا جبران میشود. بدون اقدامات نئو کلاس، نقطه تعادل در 60 هزار کیلومتر بود. بدین ترتیب، پس از 200 هزار کیلومتر، X3 بنزینی ردپایی ۵۲.۸ تنی دارد درحالیکه iX3 با شارژ انرژی سبز ۱۴.۶ تن و با ترکیب انرژی اتحادیه اروپا ۲۳ تن CO2 تولید میکند. این مقایسه مزیتی تا ۳۸ تن برای iX3 با باطری ۱۰۸ کیلووات ساعت را نشان میدهد درحالیکه برای خودروهای با باطری کوچکتر، نقطه تعادل پایینتر است.