هاست پرسرعت
خودرو

مدیر فنی لامبورگینی توضیح داد توسعه مستقل قطعاتی که تأثیری بر تجربه مشتری ندارند، رویکرد تجاری هوشمندانه‌ای نیست. او گفت:

صادقانه بگویم، این کار منطقی نیست. چه عامل تمایز یا ارزش‌افزوده‌ای برای مشتری در توسعه جداگانه سیستم تهویه مطبوع وجود دارد؟ اما وقتی به اجزای تعیین‌کننده محصول نگاه می‌کنید، ما قطعاً آزادی کامل داریم.

او توضیح داد:

محور الکتریکی جلو به‌صورت کاملاً مستقل توسعه یافته است. باتری نیز توسعه‌ای مستقل دارد و ما فقط از سلول‌های گروه فولکس‌واگن استفاده می‌کنیم زیرا خودمان سلول‌های شیمیایی تولید نمی‌کنیم، اما مونتاژ باتری و… کاملاً متعلق به لامبورگینی است. سیستم خنک‌کننده متعلق به لامبورگینی است. گیربکس نیز منحصراً برای لامبورگینی طراحی شده است. برخی فکر می‌کنند موتور V8 بر اساس پیشرانه V12 روئلتو ساخته شده اما هیچ ارتباطی با آن ندارد. برای رسیدن به 10 هزار rpm نمی‌توانید از یک موتور V8 استاندارد شروع کنید. باید تمام پیکربندی مکانیکی موتور را با این هدف طراحی کنید، بنابراین این موتور کاملاً مستقل است.

پیشرانه V8 تمراریو از طراحی Hot V بهره می‌برد به این معنا که توربوشارژرها در زاویه 90 درجه بین سیلندرها قرار گرفته‌اند و این طراحی نیز از پیشرانه‌های دیگر لامبورگینی یا گروه فولکس‌واگن گرفته نشده است. دکتر مور توضیح داد:

توربوشارژرهای فولکس‌واگن استفاده نشده‌اند زیرا توربوهای تمراریو کوچک‌تر هستند تا پاسخگویی بهتری داشته باشند. البته پمپ خنک‌کننده از قطعات مشترک است اما باقی اجزا کاملاً مستقل هستند. این هم‌افزایی یکی از نقاط قوت ماست. ما به‌عنوان یک سازمان بر تمایز تمرکز کرده‌ایم و توانسته‌ایم تعادل بین آنچه برای برند مهم است و آنچه تفاوت ایجاد می‌کند را برقرار کنیم.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا