
با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و حذف تمامی مقررات و نظارتهای سازمان حفاظت محیطزیست، خودروسازان اکنون آزادی عمل بیشتری برای بازگشت به موتورهای بنزینی پرمصرف بدون نگرانی از جریمه دارند. برند همکار دوج، یعنی رم پیشتر این مسیر را دنبال کرده و بازگشت موتور همی به پیکاپ رم ۱۵۰۰ را اعلام کرده است. مکآلیر دراینباره اظهار داشت:
با تغییر دولت، کاملاً آشکار است که ما به سمت تولید پیشرانههای احتراق داخلی حرکت کردهایم؛ اما این به معنای چشمپوشی از قدرت، عملکرد و هیجانی که خودروهای الکتریکی ارائه میدهند، نیست.
هرچند دوج رسماً برنامهای برای کنار گذاشتن چارجر دیتونا الکتریکی اعلام نکرده اما گزارشات غیررسمی به خاتمهٔ تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۶ اشاره کردهاند. همچنین فروش پایین این مدل باعث شده تا دوج توسعه چارجر سیکسپک با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی را تسریع کند.