
اولین پروتوتایپهای که در آلمان دیده شدهاند نشان میدهند که تغییرات با ظاهری خشنتر و جعبهای شکل آغاز میشود که به شاسیبلند هیدروژنی نکسو شباهت دارد. سیمون لوسبی، مدیر طراحی خارجی هیوندای گفته است:
ما علاقهای به طراحیهای شبیه عروسکهای تودرتو نداریم اما خواهید دید که این زبان طراحی چگونه در محصولات مختلف توسعه یافته است. دو سال آینده برای ما پر از محصولات جدید خواهد بود.
این زبان طراحی در عناصری مانند دماغه عمودیتر، کاپوت صدفی و روکشهای برجسته اطراف چرخها دیده میشود. روی سپر جلو یک نوار LED سراسری خودنمایی میکند درحالیکه چراغهای اصلی جلو در موقعیت پایینتری قرار دارند. توسان جدید فرمی جعبهایتر از نسل قبلی دارد که این طراحی خشنتر به هیوندای سانتافه جدید شبیه است و کاملاً از فرم توسان فعلی فاصله گرفته است. در عقب، درب صندوق کاملاً عمودیتر از مدل فعلی خواهد بود تا فضای بار بازتر و کاربردیتری فراهم کند. این شاسیبلند همچنین روی مجموعهای از چرخهای بزرگ با طراحی پیچیده قرار خواهد گرفت که زیر دهانههای گلگیر گرد جای میگیرند.