
ازجمله ساختههای آلپینا میتوان به B3 اشاره کرد. سدانی بر اساس بامو سری ۳ از موتور S58 مدل M3 استفاده میکند و با قدرت کمی کمتر (۴۹۵ اسب بخار در برابر ۵۱۰ اسب بخار)، گشتاور بیشتری ارائه میدهد (۷۳۰ نیوتن متر در مقابل ۶۵۰ نیوتن متر). درواقع، نام B3 به معنای یک سری ۳ قدرتمندتر و لوکستر و B5 به معنای یک سری ۵ قدرتمندتر و لوکستر است. آلپیناهایی که بهجای B حرف D در نامشان دارند نیز نسخههای تقویتشده از مدلهای دیزلی بامو هستند. رینگهای چند پره، نوارهای روی بدنه و سپر جلوی بلندتر از نشانههای بارز ساختههای آلپینا هستند. رنگهای اصلی این خودروها هم سبز و آبی هستند اما گزینههای بیشتری هم قابل انتخاب خواهد بود. به لطف رابطه نزدیک با بامو، خودروهای آلپینا توسط نمایندگیهای بامو عرضه و از گارانتی و خدمات این شرکت بهرهمند میشوند.
آلپینا چطور برای تکامل آماده میشود؟
در سال ۲۰۲۲، گروه بامو اعلام کرد که حقوق برند آلپینا را بهطور کامل به دست آورده است. در آن زمان، دو شرکت گفتند توافق همکاری بلندمدت موجود که در سال ۲۰۲۰ برای پنج سال تمدید شده بود، در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۵ (۱۰ دی ۱۴۰۴) منقضی میشود. دلیل تغییر در مالکیت به این صورت توصیف شد که تحول به سمت الکتریکیسازی و افزایش مقررات جهانی بهویژه قوانین آلایندگی، منجر به ریسکهای بالاتر برای تولیدکنندگان کوچک میشود. مدیریت آلپینا این تصمیم را یک بازنگری استراتژیک توصیف کرد که پایداری بلندمدت شرکت را تضمین کند. از یک سو، تیراژ تولید آلپینا بیشتر از برندهایی مثل پاگانی و کونیگزگ است تا بتواند از قوانین آلایندگی معاف شود و از سوی دیگر، قدرت مهندسی و تخصص نرمافزاری شرکت برای آمادگی در برابر آیندهای نامطمئن کافی نیست.