
این گام بزرگ، مرهون موفقیت چشمگیر شیائومی در بازار داخلی است؛ جایی که این شرکت تنها در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۵ موفق به تحویل ۸۱,۳۰۲ دستگاه خودرو شد و مجموع تحویل نیمهٔ اول سال را به 157 هزار دستگاه رساند. با وجود رشد سریع فروش، بخش خودروسازی این غول فناوری در سهماههٔ اخیر زیانی معادل ۳۰۰ میلیون یوان (۴۱ میلیون دلار) را ثبت کرده است. بااینحال، لی جون، بنیانگذار شیائومی، با خوشبینی اعلام کرده که انتظار دارد این بخش در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به سوددهی برسد. این نشاندهندهٔ استراتژی تهاجمی شیائومی برای کسب سهم از بازار، حتی به قیمت زیانهای کوتاهمدت است.