
تایرون جانسون، رئیس مرکز فنی هیوندای-جنسیس-کیا در اروپا که پیشازاین روی پروژههایی مانند هیوندای آیونیک 5 N و فورد فوکوس RS کار کرده، تفاوت کلیدی این دو برند را اینگونه تشریح میکند:
هیوندای N شیطان پیچها است اما ماگما برای پیست ساخته نشده، هرچند که توانایی حضور در پیست را خواهد داشت. ماگما یک ماشین رانندگی پیچیدهتر و لوکستر است. قدرت برای آن اهمیت دارد اما لزوماً نباید قویترین در کلاس خود باشد. قدرت کافی، کلیدواژهٔ اصلی است.
جانسون تأکید میکند که این تفاوت شخصیت، بیش از آنکه به سختافزار وابسته باشد، از طریق نرمافزار حاصل میشود. او میگوید:
امروزه همهچیز به نرمافزار وابسته است. شما میتوانید با نرمافزار، شخصیت یک خودرو را بهطور بنیادین تغییر دهید.