هاست پرسرعت
خودرو

این شرکت تیونینگ که تا پایان سال ۱۹۹۸ به زیرمجموعه مرسدس بنز تبدیل شد، تحت هدایت هانس ورنر آفرخت و بخش جدید HWA AG که تیم‌های مسابقه‌ای AMG و ساخت خودروهای سفارشی را مدیریت می‌کرد، فعالیت می‌کرد. این همان تیمی بود که CLK GTR مسابقه‌ای را ساخته بود، پس آن‌ها می‌دانستند چگونه یک هیولا خلق کنند. داستان ازاین‌قرار است که در اواخر عمر نسل اول A کلاس، فردی ثروتمند به این گروه مراجعه کرد و خواستار ساخت نسخه‌ای پرفورمنس از این خودروی کوچک شد تا یک هاچ‌بک داغ فوق‌العاده بسازد. تیم با الهام از مدل‌های C32 و SLK32 AMG، تغییرات گسترده‌ای اعمال کرد و نتیجه ماشینی دیوانه‌وار بود که آماده برای به چالش کشیدن خودروهای اسپرت گران‌تر به نظر می‌رسید.

مشخصاتی که سوپرکارها را شرمنده می‌کرد

مردان AMG ابتدا فکر می‌کردند می‌توانند پیشرانه V8 را زیر کاپوت کوچک A کلاس جا دهند اما خیلی زود دریافتند که این غیرممکن است و درنتیجه پیشرانه ۳.۲ لیتری V6 سوپرشارژ را انتخاب کردند که با تنظیمات خاص ۳۷۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور با ردلاین ۶,۲۰۰ rpm تولید می‌کرد. این ارقام برای خودرویی با وزن حدود یک تن بسیار قابل‌توجه بود. برای مدیریت این قدرت، خودرو به گیربکس پنج سرعته اتوماتیک با تنظیم AMG و سیستم چهارچرخ محرک اختصاصی 4Matic مجهز شد. ترمزها و تعلیق ارتقا یافتند و رینگ‌های پنج‌پره AMG با لاستیک‌های پیرلی P زیرو روسو پوشیده شدند. نتیجه خودرویی بود که ظاهراً در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و حداکثر سرعت حدود ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت داشت، هرچند امتحان این سرعت در خودرویی که به نظر می‌رسد با یک باد جانبی واژگون شود، ترسناک بود.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا