هاست پرسرعت
خودرو

سدان‌های مجهز به پیشرانه V8 زمانی در انواع و تعدادی زیادی تولید و عرضه می‌شدند اما با تغییر روند بازار و گرایش به شاسی‌بلندها، سدان‌ها به حاشیه رانده شده‌اند. پیشرانه‌های V8 نیز به دلیل قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی، مصرف سوخت بالا و توانایی موتورهای کوچک‌تر توربوشارژ در انجام همان وظایف، در حال انقراض هستند. امروزه تعداد سدان‌های V8 به‌شدت کاهش یافته و تنها تعداد محدودی از برندهای ژاپنی مانند لکسوس، همچنان در این حوزه فعالیت دارند. در این مقاله، به بررسی برجسته‌ترین سدان‌های V8 ژاپنی و چند پیشرانه V8 کمتر شناخته‌شده در خودروهای ژاپنی می‌پردازیم.

سدان‌های V8 لکسوس

یکی از آخرین سنگرهای سدان‌های V8 ژاپنی در حال حاضر در اختیار لکسوس و مدل IS500 است. حتی شاسی‌بلندها و پیکاپ‌های V8 نیز به‌تدریج با پیشرانه‌های کوچک‌تر و کارآمدتر مانند موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربوی تویوتا در مدل‌های لندکروزر، فوررانر و تاندرا جایگزین می‌شوند؛ اما این وضعیت همیشه این‌گونه نبود. در ادامه، چند نمونه از برجسته‌ترین سدان‌های V8 لکسوس را معرفی می‌کنیم.

لکسوس LS400 مدل ۱۹۹۰

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا