
برای درک اینکه چرا تولید شاسیبلند سایبرتراک دور از ذهن است، باید به عملکرد خود پیکاپ سایبرتراک نگاه کنیم. این خودرو که روزی با بیش از یک میلیون پیشخرید و وعده رقابت با پیکاپهای سنتی با قیمتی کمتر معرفی شد، در عمل نتوانست انتظارات را برآورده کند. آمار فروش در سال ۲۰۲۴ تنها به حدود ۴۰ هزار دستگاه رسید که رقمی اندک در قیاس با هدفگذاری سالانهٔ ۲۵۰ هزار دستگاهی بود. سایبرتراک نهتنها بازار را تسخیر نکرد، بلکه از رقبایی چون ریویان R1T و فورد F-150 لایتنینگ هم عقب ماند. شرایط تا اواسط سال 2025 بهقدری برای تسلا دشوار شد که هزاران دستگاه سایبرتراک فروشنرفته در انبارهای این شرکت باقی ماندند و تخفیفها و بستههای تشویقی نیز نتوانستند تغییری در این روند ایجاد کنند. در اقدامی متناقض نیز تسلا اخیراً قیمت گرانترین مدل یعنی سایبربیست را از ۹۹,۹۹۰ دلار به ۱۱۴,۹۹۰ دلار افزایش داد؛ رقمی که با وعدهٔ اولیه ایلان ماسک برای یک پیکاپ برقی اقتصادی فاصله زیادی دارد.