
مارکوس شفر مدیر ارشد فناوری مرسدس بنز، این موفقیت را یک تغییردهندهٔ واقعی بازی برای حملونقل برقی توصیف کرد و افزود:
این یک آزمایش کنترلشدهٔ آزمایشگاهی نیست، بلکه پیشنمایشی از چیزی است که مشتریان میتوانند در دههٔ آینده انتظار داشته باشند.
اما چه چیزی این باتری را متمایز میکند؟ برخلاف باتریهای لیتیوم یون متداول، این پروتوتایپ از سلولهای حالت جامد لیتیوم فلز استفاده میکند که با همکاری شرکت فاکتوریال توسعه یافته است. این مجموعه باتری حدود ۲۵ درصد انرژی بیشتری را بدون افزایش وزن یا حجم در خود ذخیره میکند. همچنین با استفاده از عملگرهای پنوماتیک، فشار ثابتی را روی سلولها در طول چرخههای شارژ حفظ میکند که هم ایمنی و هم طول عمر باتری را به شکل چشمگیری افزایش میدهد.