
خلق یک رنگ جدید برای خودرو، بسیار فراتر از انتخاب یک گزینه از یک پالت آماده است؛ این یک سفر پرماجراست که در آن هنر، علم و پیشبینی آینده با هم تلاقی میکنند تا رنگی نمادین مانند سبز هاوایی موستانگ بولیت یا قرمز گاردز پورشه متولد شود.
ایدههای اولیه برای یک رنگ جدید میتوانند از هر جایی سرچشمه بگیرند. مارا کاپسیس، مدیر طراحی رنگ، مواد و پرداخت در کادیلاک، میگوید: «این ایدهها میتوانند از روندهای روز در هر رشتهای، از طراحی مبلمان و معماری گرفته تا طراحی داخلی، الهام گرفته شوند و جرقهای برای خلق یک رنگ بدنه جدید باشند.» طراحان باید روندهایی را پیشبینی کنند که سالها بعد، هنگامی که خودرو به خط تولید میرسد، همچنان محبوب و جذاب باقی بمانند.
جادوی فیزیک و واژگان تخصصی
وقتی یک ایده خام شکل گرفت، فرآیند دقیق و تکرارشوندهی تبدیل آن به یک رنگ واقعی آغاز میشود. در این مرحله، متخصصان با مفاهیمی کار میکنند که رفتار رنگ را در شرایط مختلف توصیف میکند. میستی یومنز، مدیر استایل رنگ در شرکت PPG (یکی از بزرگترین تأمینکنندگان رنگ خودرو در جهان)، این فرآیند را اینگونه شرح میدهد:
«یک طراح ممکن است به ما بگوید: من به دنبال یک قرمز درخشان و پویا در «چهره» (face) هستم که در «نمای خوابیده» (flop) به مشکی یا نسخهی تیرهتری از خودش تبدیل شود.»