
البته داستان به همینجا ختم نمیشود. مرسدس بنز در عین اصرار بر نمایشگرهای خیرهکننده، متوجه خستگی کاربران از رابطهای کاربری تمام لمسی شده است. ماتیاس گایزن، عضو هیئتمدیرهٔ فروش و بازاریابی مرسدس میگوید:
صرفاً قرار دادن یک نمایشگر بزرگ کافی نیست. به همین دلیل ما دکمههای واقعی را به روی فرمان بازگرداندیم زیرا مشتریان از نبود آنها ناراضی بودند.
این رویکرد دوگانه به این معناست که در خودروهای بزرگتر مانند شاسیبلند GLC، شاهد دکمههای فیزیکی بیشتری برای کنترلهای ضروری مانند صدا و تهویه خواهیم بود. مگنوس اوستبرگ، مدیر ارشد نرمافزار مرسدس، این موضوع را تأیید کرده و میگوید:
دادهها نشان میدهد که دکمههای فیزیکی برای گروههای سنی خاص و در برخی مناطق بسیار مهم هستند.
درنهایت، به نظر میرسد مرسدس بنز به دنبال ارائهٔ بهترینهای هر دو جهان است یعنی نمایشگرهای عظیم و خیرهکننده برای القای حس مدرنیته از یک سو و دکمههای فیزیکی برای کارایی و برآورده کردن نیاز طیف وسیعتری از مشتریان از سوی دیگر. این استراتژی، مرسدس را در مسیری متفاوت از رقبایی قرار میدهد که به سمت سادگی و مینیمالیسم حرکت میکنند.