ایجاد یک برند جدید بهویژه در بازار رقابتی آمریکا، چالشی بزرگ است. مصرفکنندگان به برندها وفادارند و پذیرش یک نام جدید زمانبر است. بر اساس مطالعهای از AutoPacific، تنها ۵ درصد از خریداران خودروی جدید، پولستار را بهعنوان یک گزینه در نظر میگیرند، درحالیکه این رقم برای ولوو ۱۳ درصد است. رابی دیگراف، مدیر بینش محصول و مصرفکننده در این موسسه میگوید:
بررسی ما از بیش از ۱۸ هزار خریدار خودروی جدید نشان داد که تمایل به خرید یا لیزینگ از پولستار بسیار پایینتر از ولوو است. این موضوع وقتی پیچیدهتر میشود که بدانیم بسیاری از مصرفکنندگان حتی نمیدانند پولستار چیست یا چه شرکتی آن را میسازد.
این چالش با استراتژی نامگذاری گیجکننده پولستار تشدید شده است. خودروهای این برند نه بر اساس اندازه بلکه به ترتیب تاریخ عرضه نامگذاری شدهاند و درنتیجه، پولستار ۴ از پولستار ۳ کوچکتر است! این سردرگمی، ارتباط برقرار کردن با مشتریان را دشوارتر میکند.