
ولوو به دلیل تعلق به شرکت جیلی، موقعیت منحصربهفردی در میان خودروسازان اروپایی دارد. جیلی مالک برندهایی مانند لوتوس، زیکر، پولستار و لینکاندکو است و در خط مقدم انقلاب خودروهای برقی قرار دارد. ساموئلسون این ارتباط را یک مزیت بزرگ میداند و تأکید میکند:
هرچه صنعت خودروسازی چین قویتر شود، ارتباط ما با جیلی ارزشمندتر میشود.
به گفته او، برندهای چینی در حال حاضر بیش از نیمی از بازار کشور خود را در اختیار دارند و با ورود به اروپا، فشار را بر خودروسازان اروپایی و آمریکایی که در بخش کوچکتری از بازار رقابت میکنند، افزایش دادهاند. البته با وجود تأکید بر آینده تمام برقی، ولوو رویکردی واقعبینانه در پیش گرفته است. ساموئلسون معتقد است که خودروهای پلاگینهیبریدی بهعنوان یک پل انتقالی مهم عمل خواهند کرد تا زمانی که زیرساختهای شارژ در همهجا فراگیر شود. او پیشبینی میکند که بسته به تقاضای مشتری و توسعه زیرساختها، سلطه کامل خودروهای برقی ممکن است به چند سال پس از ۲۰۳۰ موکول شود.





