
از زمان پیدایش خودروها، خودروسازان آمریکایی در ساخت موتورهای بزرگ معمولاً هشت سیلندر پیشتاز بودهاند. تقریباً تمام خودروسازان آمریکایی در طول سالها موتور V8 خود را تولید کرده است. موتور بلوک کوچک شورلت و همی کرایسلر از معروفترین موتورهای هشت سیلندر آمریکایی هستند. دیگر برندهای آمریکایی مانند بیوک، لینکلن و الدزمبیل نیز در گذشته موتورهای معروفی ساختهاند. طی سالهای اخیر اما درحالیکه ساخت موتور در آمریکا به چند شرکت محدود شده، کادیلاک تلاش کرد تا پیشرانهای اختصاصی بسازد. این موتور که بلکوینگ نام گرفت، با وجود وعدههای بزرگ، نتوانست میراثی ماندگار خلق کند.
موتور V8 آمریکایی برای رقابت با مرسدس
وقتی مهندسان کادیلاک ایده موتور بلکوینگ را در سر پروراندند، این برند لوکس آمریکایی نزدیک به سه دهه بود که موتوری کاملاً جدید از صفر یا اصطلاحاً کلینشیت نساخته بود. کلینشیت به این معناست که موتور بدون استفاده از طراحیهای موجود ساخته شود. آخرین موتور V8 دو میلسوپاپ کادیلاک، نورثاستار V8 بود که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و مشکلات زیادی داشت. کادیلاک برای پروژهٔ پیشرانهٔ جدید خود موتوری میخواست که هم روح آمریکایی داشته باشد و هم با خودروهای خارجی رقابت کند. بهطور خاص، کادیلاک رقابت با مرسدس بنز را هدف قرار داد. موتور بلکوینگ با حجم کمتر از هشت سیلندرهای معمول آمریکایی طراحی شد و به دو توربوشارژر مجهز بود یعنی ویژگیای که در موتورهای هشت سیلندر آمریکایی کمتر دیده میشود.





