هاست پرسرعت
وب و اينترنت

چطور فروش آنلاین خود را بیشتر کنیم؟

چطور فروش آنلاین خود را بیشتر کنیم؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در دنیای پر سرعت ما، همه به دنبال نتایج فوری هستند. ما می‌خواهیم غذایمان سریع‌تر آماده شود، می‌خواهیم فوراً با مردم ارتباط برقرار کنیم و اغلب وقتی بیش از پنج ثانیه طول می‌کشد تا یک وب‌سایت بارگذاری شود، خیلی زود بی‌ حوصله می‌شویم. همین امر را می‌توان برای کسانی که می‌خواهند تعداد فروش ایجاد شده از وب سایت خود را افزایش دهند گفت. اما همانطور که بورلی سیلز می‌گوید: «هیچ میانبری به جایی که ارزش رفتن داشته باشد وجود ندارد.»
خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می‌توانید وب سایت خود را بهینه کنید و به فروش بیشتر (تقریبا) آنی سایت‌تان کمک کنید. این ۸ نکته را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید و بنشینید و تماشا کنید که چگونه شما را به نتیجه مطلبوب‌تان می‌رساند.
 

۱. سعی نکیند با ازدحام محصولات، مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید

ترجیح سادگی صفحه اصلی سایت و فرار از ازدحام محصولات ممکن است برای برخی تعجب آور باشد، زیرا بسیاری از مردم تصور می‌کنند بهتر است تا حد امکان محصولات بیشتری را در صفحه اصلی خود ارائه دهند و طیف وسیعی از گزینه‌ها را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهند. با این حال اکثر متخصصان طراحی سایت می‌گویند که ارائه محصولات کمتر همراه با متن بیشتر که یک موضوع خاص را توصیف می‌کند در صفحات سایت، فروش کلی را افزایش می‌دهد. این کار به این دلیل نتیجه می‌دهد که به کسب و کار شما اجازه می‌دهد روی یک یا دو محصول خاص تمرکز کند و به سؤالات احتمالی بیشتری از مشتریان پاسخ دهد.
یک نمونه عالی از طراحی سایت فروشگاهی ساده و در عین حال موثر، سایت الکترونیک آرتز  Electronic Arts) است. اگرچه این سایت هزاران عنوان بازی را ارائه می‌دهد، اما اغلب فقط چند محصول اخیرشان را در صفحه اصلی آن‌ها پیدا خواهید کرد. همچنین در قسمت بالای دسته‌بندی سایت، فقط چند دکمه وجود دارد و به این ترتیب صفحه اصلی الکترونیک آرتز به همین سادگی فروش را افزایش می‌دهد.
 

۲. ویدئوها را به صفحات کلیدی سایت خود اضافه کنید

سایت Mashable ادعا می‌کند که افزودن ویدیو به برخی از صفحات فرود سایت شما می‌تواند منجر به افزایش میانگین نرخ تبدیل سایت (درصدی از بازدیدکنندگان سایت که اقدام مطلوب شما مثل سفارش و خرید محصول را انجام می‌دهند) به میزان ۸۶ درصد شود! مغز ما اطلاعات بصری را حدود ۶۰۰۰۰ برابر سریع‌تر از متن پردازش می‌کند و این به این معنی است که بازدیدکنندگان سایت شما اطلاعات موجود در ویدیوها را بهتر از متن دریافت می‌کنند. پس آشنایی با محصول یا خدمات شما از طریق انتشار ویدیو بسیار موثرتر خواهد بود.
 

۳. ایمیل مارکتینگ فراموش نشود

ایمیل مارکتینگ روشی بسیار موثر در بازاریابی دیجیتالی است و بازدهی بسیار بالایی را نسبت به سایر روش‌های بازاریابی ایجاد می‌کند. پس با ایجاد روش‌هایی برای گرفتن آدرس ایمیل بازدیدکنندگان، فرصتی ایجاد کنید تا از طریق کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، مشتریان را به وب سایت خود دعوت کنید و آن‌ها را برای مدتی طولانی و بلکه به عنوان مشتری بالفعل حفظ کنید.
به پیشنهاد فوربس، یکی از راه‌های نتیجه‌بخش برای دریافت ایمیل، ارائه مزیتی ارزشمند به سایت، مانند دانلود دیجیتال است که البته برای کسب‌وکارتان هم هزینه خاصی ندارد. مثالی عالی در این باره را می‌توان در وب سایت Profitworks یافت. این شرکت در ازای دریافت برخی اطلاعات، مانند آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی شما، سایت شما را به صورت رایگان بررسی می‌کند.
 

۴. با درج مقالات و اطلاعات دقیق از کسب‌وکارتان، در مشتری اعتماد ایجاد کنید

بسیاری از شرکت‌ها از قبل اهمیت اثبات اجتماعی به معنی جذب اعتماد مشتریان را درک کرده‌اند، اما اگر در حال حاضر راهی برای ارتقای اعتماد مشتری در وب‌سایت خود ندارید، باید به فکر طراحی سایت حرفه ای برای کسب‌وکارتان باشید. مواردی مانند مقالات، تصاویر و تخصص کارمندان شما و سایر موارد در خصوص محصولات یا خدمات می‌توانند تا حد زیادی بازدیدکننده را متقاعد کنند که شما را برای خرید محصول یا دریافت خدمت مورد نظرش انتخاب کند و به مشتری بالفعل‌تان تبدیل شود.
 

۵. محتوایی ایجاد کنید که بازار صحیح را هدف قرار دهد

ایجاد محتوای با کیفیت یک راه مطمئن برای افزایش ترافیک و ارتقا جایگاه سایت شما است، اما باید مدتی را نیز صرف هدف قرار دادن بخش‌های مختلف بازار کنید. نوشتن محتوای خاص برای بخش‌های خاص بازار به شما کمک می‌کند تا مشتریان مختلفی را جذب کنید و این فرصت را به شما می‌دهد تا تخصص خود را در خصوص صنعتی خاص به آن‌ها منتقل کنید و این یک بازی برد-برد است! به عنوان مثال، سایت IBM را بررسی کنید، سایتی که صفحات فرود متعددی را به تعدادی از صنایع مختلف ارائه می‌دهد.
 

۶. افزایش فروش را اولویت قرار دهید

تا به حال دقت کرده‌اید که یک فروشنده تقریبا هر چند وقت یک بار سعی می‌کند با لفظی محبت آمیز محصولی را به شما بفروشد؟ اگر آن‌ها کاری را انجام ‌دهند که مافوقشان از آن‌ها خواسته‌است، در این صورت پاسخ شما ۱۰۰ در ۱۰۰ خواهد بود. اگر یک کسب‌وکار حقیقی و در قالب یک مغازه فروش بیشتری داشته باشد، آیا دلیلی وجود دارد که نتواند به صورت آنلاین نیز فروش بالایی داشته باشد؟
سایت شاپیفای نشان می‌دهد که فروش آنلاین در واقع ۲۰ برابر موثرتر از فروش حضوری است. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید اما تا امروز سراغ ساخت سایت و فروش آنلاین نرفته‌اید و افزایش فروش را تجربه نکرده‌اید، فروشگاه ساز ویترین در سریع‌ترین زمان و با امکان تست رایگان، پر فروش‌ترین سایت ممکن را برای شما طراحی می‌کند. با ویترین مطابق با سلیقه‌تان، صاحب فروشگاهی آنلاین با فروشی ۲۴ ساعته شوید.
 

۷. ارزش پیشنهادی کسب‌وکارتان را در سایت خود توضیح دهید

بهتر است ارزش پیشنهادی‌تان در حد یک یا دو جمله باشد و به سادگی ارزش محصولات یا خدمات شما را انتقال ‌دهد. سایت Conversionxl پیشنهاد می‌کند که هر پیشنهاد ارزشی بهتر است این سه ویژگی را داشته باشد:
  ۱. توضیح دهد که محصول شما چگونه مشکلات مشتری را حل می‌کند؟
  ۲. توضیح دهد که محصول شما چه مزایای خاصی را به همراه دارد؟
  ۳. چرا مشتریان باید به جای رقیب از شما خرید کنند؟
 

۸. چت آنلاین را فعال کنید

ابزارهای چت آنلاین راهی فوق العاده برای افزایش فروش هستند، اما می توان از آن‌ها برای پاسخ به سوالاتی که بازدیدکنندگان سایت شما دارند هم استفاده کرد. احتمال استفاده از چت آنلاین بیشتر از فرم تماس است چراکه سریع‎تر پاسخ می‌دهد. تقریباً هر نوع سایت فروشی می‌تواند از این ابزار بهره‌مند شود، حتی آن‌هایی که فروش را مستقیما از طریق سایت خود انجام نمی‌دهند.
فراموش نکنید که تمام موارد بالا در کنار هم افزایش فروش شما را به همراه خواهد داشت و هیچ کدام به تنهایی موثر نخواهد بود.
 

 

چطور فروش آنلاین خود را بیشتر کنیم؟ – مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا