هاست پرسرعت
خودرو

ایالت کالیفرنیا در صدر جدول فروش خودروی الکتریکی در آمریکا!

ایالت کالیفرنیا در صدر جدول فروش خودروی الکتریکی در آمریکا!

طبق گزارش کمیسیون انرژی کالیفرنیا، در سه ماهه‌ی چهارم سال 2021 ایالت کالیفرنیا از آمار فروش یک میلیون وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی عبور کرد. کالیفرنیا اولین ایالت آمریکاست که به این آمار رسیده است. این ایالت در سال 2021 رکورد فروش سالانه‌ی 250279 وسیله نقلیه‌ی الکتریکی را به ثبت رسانده که این تعداد 12.4 درصد آمار کل فروش خودرو در کالیفرنیا را تشکیل می‌دهد.

California-EV-sales.jpg

تصویر 1: گزارش وضعیت استفاده از خودروهای الکتریکی در کالیفرنیا

با توجه به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، که نشان می‌دهد سهم بازار بین‌المللی وسیله نقلیه‌ی الکتریکی از 4.11 درصد در 2020 به 8.57 درصد در 2021 افزایش پیدا کرده، نرخ همگام شدن کالیفرنیا با استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی از ترندهای جهانی پیشی گرفته است. اما از همین گزارش می‌توان دریافت که نسبت به آمار فروش بالای 20 درصدی اروپا ایالت کالیفرنیا هنوز راه زیادی در پیش دارد. در مقابل، در ایالت متحده درصد کلی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی تحویل شده فقط 4 درصد آمار کل فروش خودرو است. در ایالات متحده به صورت کلی حدود بیش از 652000 خودروی الکتریکی و هیبریدی در سال 2021 فروخته شده است.

طبق اهدافی که برای ایالت کالیفرنیا تعیین شده، کالیفرنیایی‌ها باید طی 9 سال آینده حدود 4 میلیون وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی دیگر خریداری کنند تا به چشم‌انداز 5 میلیون وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی تحویل شده در سال 2030 دست بیایند. هدف فرماندار کالیفرنیا، گوین نیوسام، رسیدن به فروش صد درصد وسایل نقلیه‌ی با آلودگی صفر در سال 2035 است. تعداد کل وسایل نقلیه‌ی سبک فروخته شده در کالیفرنیا در سال 2021 بیش از یک میلیون بوده است.

California-EV-sales_1.jpg

تصویر 2: نمودار تجمعی فروش خودروی الکتریکی در کالیفرنیا و ایالات متحده

 

California-EV-sales_2.jpg

تصویر 3: نمودار فروش خودری الکتریکی در دوره‌های سه ماهه بین سالهای 2019-2021 در کالیفرنیا

California-EV-sales_3.jpg

تصویر 4: فروش سالانه‌ی خودروی الکتریکی در کالیفرنیا

California-EV-sales_4.jpg

تصویر 5: سهم خودروهای الکتریکی در بازار فروش خودرو در کالیفرنیا

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا