هاست پرسرعت
خودرو

دوج وایپر توئین توربو با قدرت ۲۵۰۰ اسب بخار، هیولای به یاد ماندنی!

دوج وایپر توئین توربو با قدرت ۲۵۰۰ اسب بخار، هیولای به یاد ماندنی!

شاید دوج وایپر در موزه قرار داشته باشد اما هنوز هم محبوبیت بالایی بین ماشین بازها دارد، ماشین بازهایی که دنبال قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد هستند! برای مثال این وایپر را در نظر بگیرید. خودروی موردبحث محصول شرکتی با نام NthMoto است که تجربه بالایی در زمینه ارتقای وایپر و تولید پکیج‌های توئین توربو برای این خودروی آمریکایی دارد. این شرکت در تولید وایپر موردبحث سنگ تمام گذاشته و حالا شاهد وایپری هستیم که در داینو قدرت ۲۵۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۲۳ نیوتون متری تولید می‌کند!

دوج وایپر توئین توربو با قدرت ۲۵۰۰ اسب بخار، هیولای به یاد ماندنی!

این ارقام دیوانه کننده به لطف استفاده از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۹ لیتری آلومینیومی با سیلندر منحصربه‌فرد، سیستم روغن‌کاری خشک و طیف متنوع بهبودهای داخلی به دست می‌آید. وایپر این شرکت همچنین از یک جفت توربوی بزرگ سود می‌برد و قدرتش به ترکیب خروجی بوگاتی شیرون و فراری SF90 استراداله می‌رسد. در این داینو می‌بینیم که قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری در زمان استفاده از سوخت با اکتان ۹۳ به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اما زمانی که از سوخت مسابقه‌ای با اکتان ۱۱۷ استفاده شود قدرت ۲۵۷۱ اسبی یاد شده به دست خواهد آمد. واضح است که چنین قدرت و گشتاوری باعث ثبت شتاب گیری دیوانه‌واری خواهند شد. NthMoto در زمان تست خیابانی این خودرو شتاب ۹۶ تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و شتاب ۱۶۰ تا ۲۴۱ کیلومتر در ساعت ۲.۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

دوج وایپر توئین توربو با قدرت ۲۵۰۰ اسب بخار، هیولای به یاد ماندنی!

همکار این پیشرانه فوق‌العاده گیربکس سکونشئال خواهد بود که جایگزین گیربکس ۶ سرعته دستی استوک می‌شود. نکته جالب اینکه وایپر موردبحث سریع‌ترین یا قوی‌ترین وایپر تولیدی توسط NthMoto نیست. اوایل سال جاری بود که یکی از وایپرهای تولیدی این کمپانی مسافت ۴۰۰ متر را در ۶.۹ ثانیه و با سرعت ۳۳۸.۴ کیلومتر در ساعت طی کرد و رکورد جدیدی را برای وایپر بر جای گذاشت.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا