هاست پرسرعت
بازی

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند

شاید نسخۀ پنجم پرفروش‌ترین بازی کل فرنچایز GTA باشد، اما این دلیل نمی‌شود که در GTA 6 به دنبال بهبود و مدرن‌سازی برخی از المان‌های این سری نباشیم.

تبلیغات

GTA 6 قرار است تا چند سال دیگر عرضه شود؛ اما پیش از هر چیز، باید برخی از ویژگی‌های نسخۀ پنجم را برای رسیدن به یک بازی بی‌نقص‌تر رها کند. علی‌رغم این که محبوبیت بلند مدت پنجمین نسخه‌ی اصلی این فرنچایز، آن را به پرفروش‌ترین نسخه‌ی آن تبدیل کرده است، GTA 5 یک سری نقص‌های واضح دارد که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند.

از فضای نقشه‌ی GTA 5 به اندازه‌ی کافی استفاده نشد

GTA 5
قسمت‌های شهری لوس سانتوس تنها بخش‌هایی هستند که ارزش بازدید برای مدتی طولانی را دارند در حالی که بخش‌های صحرایی فاقد تنوع بصری و جذابیت نسخه‌های قبلی هستند

وقتی به تاریخچه‌ی سری Grand Theft Auto نگاه می‌کنیم، یکی از مواردی که دائما در حال تکامل بوده، اندازه‌ نقشه‌‌ی آن است. در مقایسه‌ میان نقشه‌های سری Grand Theft Auto با آمریکای واقعی، متوجه خواهیم شد که بسیاری از نواحی واقعی، از بازی حذف شده‌اند تا شاهد فضای خالی زیادی نباشیم. با این حال، در GTA 5 بخش عظیمی از نقشه یک صحرای بزرگ و خالی است. داشتن چندین شهر بزرگ مثل سن آندریس می‌تواند این مشکل را حل کند، اما می‌توان بخش‌های دیگر را هم جذاب‌تر طراحی کرد.

GTA 6 به سیستم حرکتی بهتری نیاز دارد

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند
فشردن یک دکمه به صورت دائم برای دویدن مکانیک بدی است پرش‌های با تاخیر جابه‌جایی در بخش‌هایی از بازی را بسیار خسته‌کننده می‌کنند

در هر فرنچایزی که به مدت طولانی ادامه پیدا می‌کند، مکانیک‌هایی هستند که قدیمی می‌شوند و باید آن‌ها را در گذشته رها کرد. سری Grand Theft Auto شامل چنین مکانیک‌هایی هست که در GTA 5 هم شاهد آن‌ها بودیم. شاید آزاردهنده‌ترین مکانیکی که سن بالای GTA 5 را نشان می‌دهد، سیستم حرکتی خشک آن است. علاوه بر سیستم حرکتی خشک، سری Grand Theft Auto هرگز سیستم مبارزاتی قدرتمندی نداشته؛ تیراندازی در بازی خسته‌کننده بوده و استفاده از Auto-Aim امری ضروری است. این‌ها مشکلاتی هستند که باید در GTA 6 شاهد حل آن‌ها باشیم.

مدل فیزیک GTA 5 ضعیف‌تر از GTA 4 بود

بسیاری از طرفداران دوست دارند تا موتور فیزیک یک بازی جدید را امتحان کرده و محدودیت‌های آن را کشف کنند. GTA 4 فیزیک فوق‌العاده‌ای داشت که در GTA 5 شاهد تغییر آن بودیم؛ این حرکت اشتباه بود. این بلا سر فیزیک رانندگی GTA 5 هم آمده و بسیاری از خودروهای بازی حس و حال کاملا مشابه‌ای دارند. تا حدی که خودروهای سوپر از خودروهای آفرود برای رانندگی آفرود بهتر هستند. این یکی از مواردی است که GTA 6 باید بهبود بخشد. یک موتور فیزیک خوب می‌تواند رانندگی را هم لذت‌بخش‌تر کند.

مکانیک‌های مخفی‌کاری در GTA 6 باید به طرز قابل‌ توجه‌ای بهبود پیدا کنند

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند

سری Grand Theft Auto با مکانیک‌های مخفی‌کاری غریبه نیست و بسیاری از بازی‌های این فرنچایز تا حدی شامل چنین مکانیک‌هایی می‌شدند. احتمالا مشهورترین مثال ماموریت جانبی دزدی در San Andreas است. این ماموریت‌ها باید در GTA 6 حضور داشته باشند، اما شکی نیست که مکانیک‌های مخفی‌کاری GTA 5 بد قواره و از مد افتاده هستند. این حس وجود دارد که برخی اعمال بازیکن فارغ از شرایط، موقعیت آن‌ها را لو می‌دهد.

اعمالی مثل بیرون آوردن یک سلاح برای شلیک به دشمن از پشت سر باعث می‌شود تا آن‌ها چرخیده و از موقعیت شما آگاه شوند. وقتی بازی‌های Pokémon شامل مکانیک‌های مخفی‌کاری بهتری از فرنچایزی مثل Grand Theft Auto می‌شوند، می‌توان با قاطعیت گفت که GTA 6 باید در این زمینه دست به تغییراتی اساسی بزند.

GTA 5 شامل محیط‌های داخلی کمی بود

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند

وقتی به بازی‌های قدیمی‌تر سری Grand Theft Auto نگاه می‌کنیم، چیزی که واضح دیده می‌شود، تنوع بسیار زیاد محیط‌های آن‌ها است. تنوعی که با وجود نقشه‌‌ی بزرگ‌تر، در GTA 5 شاهدش نبودیم. GTA 5 به طرز قابل توجه‌ای فاقد محیط‌های داخلی متنوع و جذاب به اندازۀ کافی است. برای مثال، در بازی خبری از رستوران‌های داخلی بازی‌های قبلی نیست. این مهم در ترکیب با NPCهایی که اکثرا از بازیکن فرار می‌کنند، باعث می‌شود تا بازی بیشتر شبیه به یک ماکت زیبا باشد در جهانی زنده. حتی اگر می‌توانستیم برخی از محیط‌های داخلی داستان را دوباره بازدید کنیم، شرایط کمی بهتر می‌شد.

تماس‌های تلفنی آزاردهنده‌ی GTA 5 باید از GTA 6 حذف شوند

در GTA 5 دائما شاهد زنگ خوردن تلفن هستیم. این تماس‌ها اکثرا از سوی افراد نه چندان جالبی هستند که از شما می‌خواهند تا یک کار خسته‌کننده را انجام دهید. تماس‌های تلفنی GTA 5 بدون شک بدترین ویژگی GTA Online هم هستند. از آن جایی که برای ساکت کردن آن‌ها باید یک ماموریت را انجام داده یا یک ملک را بخرید، این شخصیت‌ها به ربات‌های آزاردهنده‌ای مثل Preston Garvey در Fallout 4 تبدیل می‌شوند. سیستم تلفن در GTA 5 ذاتا بد نیست، اما اگر قرار است در GTA 6 شاهد بازگشت آن باشیم، پس تغییراتی اساسی باید اعمال شوند.

یافتن کالکتیبل باید در GTA 6 آسان‌تر شود

7 ویژگی GTA 5 که GTA 6 باید از آن‌ها دوری کند
در GTA 5 مجبور بودیم تا برای یافتن کارت‌های بازی از راهنماهای آنلاین کمک بگیریم مسئله‌ای که در یک بازی جهان باز امروزی قدیمی شده است

یکی از ترندهای موجود در بازی‌های جهان باز امروزی، تعداد زیاد کالکتیبل است. از آن جایی که GTA 5 زمانی عرضه شد که این مهم هنوز مد نشده بود، یافتن کالکتیبل بخشی اساسی از چرخه‌ی گیم‌پلی جهان باز آن نیست. در GTA 6 باید نقشه‌ای وجود داشته باشد که یافتن کالکتیبل‌ها بدون کمک خارجی را میسر سازد. حتی اگر یک نقشه به سادگی به بازیکن داده نشود، می‌توان آن را از طریق یک ماموریت جانبی به دست آورد. اگر GTA 6 به دنبال مدرن‌سازی این فرنچایز است، این مورد می‌تواند به آن کمکی اساسی بکند.

Ali ssssssAMIR WAZOWSKIֆǟʍʊʀǟɨگیمر غمگینعلیSonyfan(فن بوی سابق)AAS(بازگشته است)Mr.BadGuyPlaystation TArtin_GamearHaj ClankZORO|BMWukongghostامیر????UNCLE ARTURM2CianEspressoKieblackهادی صفایی

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا