SRT بازمیگردد، غرش دوباره V8 همی در خودروهای دوج، رم و جیپ

SRT بازمیگردد، غرش دوباره V8 همی در خودروهای دوج، رم و جیپ
استلانتیس رسماً خبر از بازگشت زیربرند پرفورمنس SRT داده و قرار است غرش V8 همی را دوباره به محصولات آمریکایی این گروه بازگرداند.
زیربرند SRT که مدتی غیرفعال بود، بار دیگر توسط استلانتیس احیا شده است. این زیربرند پرآوازه بهطور رسمی فعالیت خود را از سر گرفت و وعده داده است تا خودروهایی با پرفورمنس بالا و هیجانانگیز برای برندهای آمریکایی استلانتیس شامل دوج، جیپ، رم و کرایسلر تولید کند. تیم کونیسکیس، مدیرعامل رم و مدیر تازه منصوبشده برندهای آمریکایی استلانتیس، مسئولیت احیای SRT را بر عهده گرفته است. نام این زیربرند که در سال ۱۹۸۹ برای تولید وایپر تأسیس شد، در حال حاضر فقط روی یک مدل یعنی دوج دورانگو SRT هلکت دیده میشود. کونیسکیس در بیانیهای اعلام کرد:
ما دوباره گروه را دورهم جمع کردهایم. SRT یک گام کلیدی در مسیر برنامه عرضه محصولات جدید ماست که امکان دستیابی به عملکردی بیسابقه را فراهم میکند. ما با تیم توسعه محصول و فناوریمان همکاری میکنیم تا بهترین مهندسان حوزه پیشرانه و دینامیک خودرو را گرد هم آوریم و تیمی شایسته نام SRT بسازیم.
استلانتیس هنوز بهطور دقیق اعلام نکرده که تیم جدید SRT روی چه پروژههایی کار خواهد کرد، اما میتوان حدسهایی زد. با بازگشت موتورهای V8 همی، احتمالاً SRT بار دیگر به تولید ماسل کارهایی متمرکز بر سرعت و غرش موتور بازمیگردد، مشابه دوران طلایی هلکت. یک ویدئوی تبلیغاتی کوتاه که صداهای موتور V8 را به نمایش میگذارد و شعار «زمان غرش دوباره فرارسیده» را نشان میدهد، این گمانهزنی را تقویت میکند. طبق اعلام استلانتیس، خودروهایی که نشان SRT را یدک میکشند، «مرزهای قدرت، آیرودینامیک، هندلینگ و فناوری را در خیابان و پیست جابجا خواهند کرد.»
هنوز مشخص نیست که خودروی بعدی با نشان SRT چه زمانی معرفی خواهد شد اما با توجه به سرعت عمل کونیسکیس در بازسازی برند رم، بعید نیست که تا پایان سال شاهد رونمایی از محصولی جدید باشیم. بههرحال، آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل استلانتیس، اعتماد زیادی به این مدیر سابق دوج که اخیراً از بازنشستگی بازگشته دارد. فیلوسا در بیانیهای اظهار داشت:
ارتباط با مشتریان و ارائه محصولات و تجربیاتی که آنها میخواهند، برای دستیابی به پتانسیل کامل ما حیاتی است. تیم بارها و بارها ثابت کرده که در ساخت برندهایی که به قلب و روح مشتریان نفوذ میکنند، استاد است. ما از انرژی، ذهن استراتژیک و روحیه رقابتی او استفاده خواهیم کرد تا تمام فعالیتهای برندهایمان را به سطحی بالاتر ببریم.
بازگشت SRT همچنین امیدها برای احیای وایپر را هم پررنگتر کرده است.