هاست پرسرعت
خودرو

V6 ژاپنی یا V8 آمریکایی؟ درگ نیسان Z و فورد موستانگ GT

V6 ژاپنی یا V8 آمریکایی؟ درگ نیسان Z و فورد موستانگ GT

در مسابقهٔ درگ بین نیسان شش سیلندر ۴۰۰ اسب بخاری و موستانگ هشت سیلندر ۴۶۰ اسب بخاری کدام‌یک پیروز خواهد شد؟

هرچند نسل جدید فورد موستانگ معرفی شده اما تا تابستان آینده به بازار عرضه نخواهد شد؛ بنابراین، تا آن زمان همچنان نسل ششم موستانگ نمایندهٔ فورد در بخش خودروهای اسپرت بازار خواهد بود. در همین بخش، نیسان نیز نمایندهٔ تازه‌نفسی را در قالب نسل جدید Z به بازار فرستاده است؛ اما کدام‌یک از این کوپه‌های اسپرت سریع‌تر خواهد بود؟ سم کارلیجن در ویدئوی جدید خود پاسخ این سؤال را می‌دهد.

V6 ژاپنی یا V8 آمریکایی؟ درگ نیسان Z و فورد موستانگ GT

هرچند برای خودروهای اسپرت در بین علاقه‌مندان به رانندگی گیربکس‌های دستی محبوب‌تر هستند اما بسیاری از خریداران هم گیربکس‌های اتوماتیک را ترجیح می‌دهند زیرا نه‌تنها رانندگی روزمره با آن آسان‌تر است بلکه در پیست هم سریع‌تر خواهد بود. به همین دلیل، هردو خودروی حاضر در این ویدئو به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و هردو بهتر از چیزی که انتظار می‌رود عمل می‌کنند.

V6 ژاپنی یا V8 آمریکایی؟ درگ نیسان Z و فورد موستانگ GT

موستانگ با نسخهٔ GT خود پای به این رقابت گذاشته است که زیر کاپوت خود یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی دارد. این موتور ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد تا به چرخ‌های عقب برساند. در مقابل، نیسان Z از یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل است. هرچند کوپهٔ نیسان قدرت کمتری دارد اما با ۱۶۱۰ کیلوگرم وزن، از رقیب ۱۷۰۰ کیلوگرمی آمریکایی سبک‌تر است.

V6 ژاپنی یا V8 آمریکایی؟ درگ نیسان Z و فورد موستانگ GT

هرچند این دو خودرو از لحاظ شخصیت کاملاً متفاوت هستند اما پرفورمنس بسیار مشابهی دارند. در این ویدئو سه مسابقهٔ درگ با شروع از حالت سکون می‌بینیم که هر سه یک برنده دارند. سپس دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که رقابت نزدیک‌تری را به نمایش می‌گذارند اما بازهم برنده یکی است. این یعنی اساساً در این رقابت یک خودرو پرفورمنس بهتری دارد. می‌خواهید بدانید کدام‌یک؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 

نیسان Z

موستانگ GT

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۵ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۷۰۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۹ هزار دلار ۴۱ هزار دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا