هاست پرسرعت
خودرو

آزمون سرعت و شتاب تسلا مدل S پلد برقی در اتوبان های آلمان

آزمون سرعت و شتاب تسلا مدل S پلد برقی در اتوبان های آلمان

یکی از سریع‌ترین سدان های برقی حال حاضر دنیا تسلا مدل S پلد نام دارد که برای آزمون سرعت و شتاب راهی اتوبان‌های جذاب کشور آلمان شده است.

تسلا مدل S در تمامی نسخه‌های خود خودرویی سریع به شمار می‌رود اما گل سرسبد خانواده با پسوند پلد شناخته می‌شود. جدای از پیشینه نام‌گذاری این خودرو و داستانی که وجود دارد می‌خواهیم ببینیم سدان بدون آلایندگی تسلا چه عملکردی خواهد داشت. همه می‌خواهیم بدانیم خودروی موردبحث چگونه در عرض ۱۴ ثانیه می‌تواند از سکون به سرعت ۲۶۷ کیلومتر در ساعت برسد. به همین خاطر می‌توانید ویدئوی زیر را پخش کنید اما نیازی به بلند کردن صدای سیستم نیست چراکه شتاب گیری تسلا با سکوت محض انجام می‌شود و تنها صدای باد و شاید ناله قوای محرکه برقی است که چنین سکوتی را در هم می‌شکند.

ویدئوی موردبحث حاصل کار کانال AutoTopNL است که حتماً با ویدئوهای تست شتاب و سرعت آن‌ها در اتوبان‌های آلمان آشنا هستید. ما معمولاً خودروهای برقی زیادی را در چنین تست‌هایی ندیده‌ایم چه برسد به آنکه یکی از سریع‌ترین‌های دنیا را در اتوبان‌ها مشغول تاخت‌وتاز ببینیم. شاید به همین خاطر است که در ویدئوی یاد شده چندین بار شتاب گیری سنگین مدل S پلد به تصویر کشیده می‌شود. دلیل آن نیز واضح است زیرا خودروهای معدودی در دنیا می‌توانند سریع‌تر از سدان تسلا حرکت کنند.

قطعاً در این ویدئو به دنبال افزایش سریع سرعت تسلا هستیم اما در اواسط آن شاهد ورود راننده به بزرگراهی با ترافیک نسبتاً بالا هستیم و راننده نیز منتظر می‌ماند تا لاین پیش رو خلوت شود. در همین اثنا یک هاچبک با سرعت حدود ۶۰ کیلومتر در ساعت از مدل S پلد سبقت می‌گیرد اما زمانی که راننده شروع به شتاب گیری می‌کند فاصله بین دو خودرو از طول یک اتوبوس بیشتر نمی‌شود. در این تست می‌توانیم رسیدن خودرو از سرعت ۶۱ به ۲۵۶ کیلومتر در ساعت طی ۱۲ ثانیه را ببینیم و نکته مهم اینکه راننده در نیمی از زمان تست gsxr گاز را تا انتها فشار نداده است. بخش نهایی نیز شامل شتاب گیری صفر تا ۲۶۷ کیلومتر در ساعت خواهد بود که ۱۴ ثانیه زمان لازم دارد هرچند تقریباً کل تست در ۱۱ ثانیه انجام می‌شود. تسلا سرعت رسمی مدل S پلد را ۳۲۲ کیلومتر در ساعت ذکر کرده است اما دستیابی به این سرعت تنها از طریق ارتقای سخت‌افزاری میسر خواهد بود. در غیر این صورت سقف سرعت این خودرو برقی همان ۲۵۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا