بازی

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

بازی Starfield بسیار بزرگ‌تر از پروژه‌های قبلی بتسدا است

یکی از هنرمندان سابق بتسدا (Bethesda) که بر روی بازی Starfield کار کرده به تازگی در مورد دشواری‌های خلق یک جهان جدید در این بازی در مقایسه با ساخت یک دنباله صحبت کرده است.

در حالی که قرار بود بازی Starfield در جریان سال جاری منتشر شود، عرضه‌ی ساخته‌ی جدید بتسدا تا نیمه‌ی اول سال 2023 به عقب افتاده است. این بازی بدون شک یکی از مورد انتظارترین آثار حال حاضر جهان بازی‌های ویدیویی است. خصوصا با توجه به عظمت هزار سیاره‌ای این بازی و آزادی عمل بالا در المان‌های نقش‌آفرینی آن. به تازگی آقای Nate Purkeypile، یکی از هنرمندان سابق بتسدا که برای تاسیس استودیوی خود از آن جدا شد، جزئیات جالبی را از اندازه‌ی این پروژه منتشر کرده است.

Nate Purkeypile پیش از این به مدت 14 سال در بتسدا مشغول بوده و بر روی عناوینی مثل Fallout 3 و The Elder Scrolls 5: Skyrim کار کرده است. در مصاحبه‌ای با PCGamesN، او گفته که 500 توسعه‌دهنده مشغول کار بر روی Starfield هستند:

اندازه‌ی این پروژه متفاوت‌ترین چیز آن است. چرا که در Fallout 3 و Skyrim تنها یک تیم مشغول توسعه‌ی بازی بودند. Fallout 76 بیشتر در مورد دو استودیو توسعه یافته بود. شعبه‌ی مونترال کمی کمک کرد، اما کار اصلی را شعبه‌های مری‌لند و آستین انجام دهند. آن بازی حداکثر 200 توسعه‌دهنده داشت. با این حال قضیه در مورد Starfield کاملا فرق می‌کند. حدود 500 نفر مشغول کار بر روی این بازی هستند.

در حالی که از زمان جدایی Purkeypile زمان زیادی می‌گذرد و ممکن است موارد بسیاری تغییر کرده باشند، او می‌گوید که خلق یک جهان خیالی جدید کار بسیار دشواری بوده و زمان زیادی می‌برد:

همیشه نمی‌دانید که موارد مختلف چه راه حلی دارند. خصوصا با توجه به اینکه باید برای چیزهای زیادی تصمیم بگیرید. مثلا پنل‌های فلزی چه ظاهری خواهند داشت؟ آن‌ها چگونه به هم متصل می‌شوند؟ از چه رنگ‌هایی استفاده می‌کنید؟بین مناطق مختلف چه تفاوت‌هایی ایجاد می‌کنید؟ این‌ها باعث می‌شوند که کار نسبت به ساخت یک دنباله بسیار دشوارتر شود. از تعداد پنل‌های فلزی که به صورت کانسپت برای این بازی طراحی شدند شوکه می‌شوید.

تبلیغات

در Starfield از تولید الگوریتمی برای خلق 1000 سیاره استفاده شده است. Purkeypile در مورد جوانب فناوری این موضوع صحبت نکرد اما از دلیل استفاده از این شیوه برای خلق سیارات گفت:

نقشه‌ی Fallout 76 تقریبا دو برابر Skyrim بود. برای همین افراد زیادی مشغول کار بر روی آن بودند. با این حال اگر بخواهیم این تعداد سیاره را به صورت دستی توسعه دهید، باید یک کشور را استخدام کنید. به صورت واقع‌گرایانه تنها بخشی از تیم توسعه‌ی بازی بر روی سیارات کار می‌کنند.

زمان نشان خواهد داد که این سیارات چقدر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. با این حال تایید شده که قرار است شاهد چهار شهر متفاوت در بازی باشیم و یکی از این شهرها بزرگ‌ترین شهر در تاریخ بازی‌های بتسدا است. به پایان رساندن داستان اصلی بازی هم بین 30 الی 40 ساعت زمان خواهد برد.

بازی Starfield در نیمه‌ی اول سال 2023 برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی از روز اول بر روی سرویس Game Pass هم در دسترس خواهد بود.

77دروازه بان جهنم🌚🗿🤝FaridDARKSIRENarmanmahdi12345Ramininferno...Eternal...🇮🇷🇮🇷🇮🇷MMYKINGZ2656متینSkyrim : The Elder Scrolls Vجیم رایان هستم یک حقیر واقعی (خرید اکتیوژن باید لغو بشه}BehzaaadKurossauronMr.BadGuyعلیInvisible bearded usermore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا