هاست پرسرعت
خودرو

بحران برند کرایسلر با تولید فقط یک مدل خودرو

بحران برند کرایسلر با تولید فقط یک مدل خودرو

کرایسلر با خاتمهٔ تولید سدان ۳۰۰، هم‌اکنون فقط یک مدل پاسیفیکا را تولید می‌کند و مدیرعامل شرکت، مدیریت FCA سابق را مقصر این شرایط می‌داند.

کرایسلر پس از پایان دادن به تولید سدان ۳۰۰، با مشکل عجیبی مواجه شده است. این شرکت هم‌اکنون در سبد محصولات خود فقط یک مدل خودرو دارد. این وضعیت درست یک سال پیش از صدمین سالگرد تأسیس کرایسلر به وجود آمده است. بااین‌حال، «کریستین فوئل»، مدیرعامل کرایسلر، نسبت به آینده خوش‌بین است و در مصاحبهٔ اخیر خود اظهار داشته که مدل‌های جدیدی برای این برند باسابقه در راه هستند. وی همچنین چشم‌انداز روشن‌تری نسبت به آنچه که بسیاری تصور می‌کنند را برای کرایسلر متصور شده است.

بحران برند کرایسلر با تولید فقط یک مدل خودرو

مدتی است که به نظر می‌رسد کرایسلر حتی توسط شرکت مادر خود، استلانتیس هم فراموش شده است. فوئل نیز در مصاحبهٔ اخیر خود این موضوع را مطرح کرده و گفته است:

امروزه، کرایسلر به یک برند مینی‌ون تبدیل شده است و دلیل اصلی چنین شرایطی این است که طی ۱۰ سال گذشته FCA سابق روی محصولات جدید کرایسلر سرمایه‌گذاری نکرده است. به همین دلیل، برای ما بسیار حیاتی است که نه‌تنها روی محصولات جدید کرایسلر سرمایه‌گذاری کنیم بلکه آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به بازار بفرستیم.

آخرین کانسپت کرایسلر، ایرفلو بود که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و قبل از آن کانسپت پورتال را در سال ۲۰۱۷ دیده بودیم. هیچ‌کدام از این دو خودرو اما تولید نخواهند شد و کرایسلر ابتدا باید بفهمد می‌خواهد در چه مسیری حرکت کند.

بحران برند کرایسلر با تولید فقط یک مدل خودرو

زمانی که از فوئل پرسیده شد آیا کرایسلر برندی لوکس است یا نه، این‌گونه پاسخ داد:

ما در یک‌چهارم بالای بازار حضور داریم؛ بنابراین، ما واقعاً لوکس نیستیم اما مطمئناً از خودروهای معمول بازار کمی لوکس‌تر هستیم.

بااین‌حال، مینی‌ون پاسیفیکا را نمی‌توانیم خودروی لوکسی بدانیم. به گفتهٔ فوئل اما کرایسلر روی ساخت یک خودروی الکتریکی تمرکز کرده است:

این خودرو دقیقاً شبیه نسخهٔ تولیدی کانسپت ایرفلو نیست و ویژگی‌های طراحی جدیدتر و مدرن‌تری خواهد داشت. هنگامی‌که تحقیقات بازاریابی را برای این خودرو آغاز کردیم، گزینهٔ شماره یک برای طراحی داخلی و خارجی را آزمایش کردیم و خریداران آن را نسبت به تسلا، کیا EV6 و دیگر رقبای الکتریکی ترجیح دادند.

بحران برند کرایسلر با تولید فقط یک مدل خودرو

فوئل همچنین اشاره کرده است که کرایسلر ممکن است به بخش سدان‌ها بازگردد:

من قطعاً احتمال اینکه کرایسلر در آینده یک سدان را عرضه کند رد نمی‌کنم.

البته این روزها سدان‌ها محبوبیت خود را در بازار ایالات‌متحده از دست داده‌اند اما کرایسلر تقریباً همیشه در این سگمنت رقابتی حضور داشته است. ۳۰۰ نمونه‌ای عالی از این حضور بود و یک سدان نیمه لوکس کاملاً جدید با نشان ایمپریال نیز می‌تواند ایدهٔ بسیار خوبی باشد. بااین‌حال، ممکن است دیگر برای این کار دیر شده باشد و کرایسلر مستقیماً به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا