هاست پرسرعت
خودرو

برش سقف بی ام و M3 تورینگ برای نصب نمونه فیبر کربنی

برش سقف بی ام و M3 تورینگ برای نصب نمونه فیبر کربنی

اخیراً یکی از کانال‌های خودرویی فرایند برش سقف استاندارد بی‌ام‌و M3 تورینگ و نصب نمونه فیبر کربنی بجای آن را منتشر کرده است، ویدئویی که جذابیت‌های زیادی دارد.

مأموریت تیم مجری این فرایند نسبتاً ساده بوده است، یعنی انجام کاری که بی‌ام‌و انجام نمی‌دهد! در حقیقت آن‌ها می‌خواهند سقف استاندارد استیشن اسپرت ژرمن‌ها را با نمونه فیبر کربنی ساخت شرکت آلفا N تعویض کنند. برای انجام این کار برخی اقدامات باید انجام شود به گونه‌ای که متخصصان شرکت IND با دقت تریم های کابین، پوشش داخلی سقف، فضای بار، ریل‌های سقف و کابل‌های برقی را جدا می‌کنند تا آناتومی زیر قطعات خودرو نمایان شود.

اما نقطه اوج کار زمانی است که سقف بی‌ام‌و M3 تورینگ بریده می‌شود. برای اطمینان از حفاظت بخش‌های گوناگون بدنه، نایلون ویژه‌ای بکار می‌رود تا از آن در خلال فرایند تعویض سقف محافظت شود. سپس سقف فیبر کربنی جدید M3 تورینگ در محل دقیق خود قرار می‌گیرد تا زیبایی خودرو دو چندان شود. البته اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید و آن اینکه چرا خودروی موردبحث برخلاف M3 سدان که از نظر فنی مشترک هستند بجای سقف فیبر کربنی فابریک از نمونه فولادی استفاده می‌کند؟

بی‌ام‌وبلاگ پاسخ این سؤال را می‌دهد و می‌گوید کارخانه مونیخ که مسئول تولید M3 است برای تولید این خودرو و به ویژه نسخه استیشن به ابزارهای جدیدی مجهز می‌شد. از آنجایی که ژرمن‌ها انتظار دارند M3 تورینگ بازار محدودی داشته باشد بنابراین سرمایه‌گذاری روی این موضوع و نصب سقف فیبر کربنی از نظر تجاری منطقی نیست؛ اما خودرویی که تماشا می‌کنید راهی آمریکا می‌شود تا در نمایشگاه SEMA امسال شرکت کند. M3 تورینگ یاد شده علاوه بر سقف فیبر کربنی به کیت بدنه گیراتر، سیستم تعلیق بادی، رینگ‌های ووسن و ترمزهای EBC مجهز شده است. نظر شما درباره تعویض سقف M3 تورینگ چیست؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۳۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا