هاست پرسرعت
خودرو

توان پیمایش ۳۳۰ تا ۴۱۰ کیلومتر تسلا سایبرتراک؛ ناامیدکننده در شرایط واقعی

توان پیمایش ۳۳۰ تا ۴۱۰ کیلومتر تسلا سایبرتراک؛ ناامیدکننده در شرایط واقعی

یک دستگاه تسلا سایبرتراک که به کارکرد ۱۶ هزار کیلومتر رسیده؛ برخلاف ادعای شرکت سازنده، شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتر ندارد.

تسلا سایبرتراک همیشه خودرویی دوقطبی بوده و خواهد بود. از روزی که این خودرو به‌صورت پروتوتایپ در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد تاکنون، مردم یا از آن متنفر بوده یا آن را دوست داشته‌اند. حال اما این پیکاپ الکتریکی به دست خریداران رسیده و می‌توانیم صرف‌نظر از هیاهوهای تبلیغاتی، ببینیم سایبرتراک در دنیای واقعی چگونه است. در همین مدت کوتاه، یکی از نمونه‌های این خودرو به کارکرد ۱۶ هزار کیلومتری رسیده و مالک تجربیات خود را از رانندگی با پیکاپ الکتریکی تسلا اعلام کرده است. این سایبرتراک یک نمونهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره است که هنگام تحویل ۱۱۵ کیلومتر کارکرد داشته و در ۱۵ ژانویه این رقم از مرز ۱۶ هزار کیلومتر گذشته است.

توان پیمایش ۳۳۰ تا ۴۱۰ کیلومتر تسلا سایبرتراک؛ ناامیدکننده در شرایط واقعی

مالک این سایبرتراک با شارژ کامل باطری‌ها توانسته ۴۱۰ کیلومتر را طی کند که ۲۰ درصد از برد اعلامی ۵۱۵ کیلومتری تسلا کمتر است. این آزمایش با سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت انجام شده درحالی‌که دمای بیرون حدود ۷ درجه بالای صفر بوده است. در رانندگی‌های معمولی اما این رقم حتی کمتر بوده و به ۳۳۰ کیلومتر رسیده است. رانندهٔ دیگری که پشت فرمان این خودرو نشسته و رانندگی تهاجمی داشته است نیز با ۸۰ درصد شارژ باطری توانسته است تنها ۲۶۵ کیلومتر را طی کند. حدود ۷۰ درصد این رانندگی‌ها در بزرگراه و ۳۰ درصد دیگر در خیابان‌های شهری انجام شده است.

توان پیمایش ۳۳۰ تا ۴۱۰ کیلومتر تسلا سایبرتراک؛ ناامیدکننده در شرایط واقعی

میانگین مصرف انرژی سایبرتراک پس از پیمودن ۱۶ هزار کیلومتر، ۳۷۴ وات در هر کیلومتر بوده است. البته هنگام رانندگی‌های آرام در محیط‌های شهری این رقم به ۱۸۱ وات کاهش پیدا کرده اما رانندگی در بزرگراه مصرف را به ۵۶۰ وات در هر کیلومتر رسانده است. شارژ باطری‌ها نیز در حدود ۶۰ درصد مواقع در خانه صورت گرفته و ۳۰ درصد از سوپرشارژرهای تسلا استفاده شده است. به گفتهٔ رانندگان، شارژ در سوپرشارژرهای V2 بسیار کند بوده و ممکن است شارژ کامل باطری‌ها تا دو ساعت طول بکشد. شارژرهای V3 نیز هرچند بهتر هستند اما پر کردن ۷۰ درصد باطری‌ها هنوز هم بیش از یک ساعت زمان می‌برد. شارژرهای جدید V4 اما در زمان آزمایش در دسترس نبوده‌اند.

برای اینکه عمر باطری‌ها بیشتر شود، هنگام شارژ کردن در خانه، در اکثر مواقع خودرو به‌گونه‌ای تنظیم شده تا شارژ را روی ۹۰ درصد متوقف کند. به گفتهٔ مالک، شارژ این باطری‌ها با شارژرهای خانگی تسلا و برق ۳۲ یا ۴۸ آمپر، بین ۸ تا ۱۴ ساعت طول می‌کشد. در طول این ۱۶ هزار کیلومتر، مشکلاتی مثل سیاه شدن نمایشگر لمسی هنگام پایین بودن سطح شارژ باطری هم دیده شده است. صندوق بار زیر کف اتاق بار سایبرتراک نیز آن‌طور که ادعا می‌شود ضدآب نیست.

توان پیمایش ۳۳۰ تا ۴۱۰ کیلومتر تسلا سایبرتراک؛ ناامیدکننده در شرایط واقعی

با همهٔ این‌ها، نکات مثبت زیادی هم در مورد سایبرتراک ذکر شده که مهم‌ترین آن‌ها سیستم صوتی فراتر از عالی، سردکن صندلی‌ها، دید رو به بیرون، هندلینگ مناسب، شتاب سریع و سیستم فرمان با سیم هستند. درمجموع، به گفتهٔ مالک، سایبرتراک خودرویی رؤیایی برای رانندگی است اما سرعت شارژ و برد ناامیدکننده‌ای دارد. در طول این ۱۶ هزار کیلومتر، میانگین بردی که راننده‌ها تجربه کرده‌اند ۳۴۰ کیلومتر بوده است. همچنین در خودرو هنوز هم برخی مشکلات تولید دیده شده که باید برطرف شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا