هاست پرسرعت
خودرو

ثبت نشان تجاری تویوتا GR GT و نوید تولید یک سوپر اسپرت جذاب

ثبت نشان تجاری تویوتا GR GT و نوید تولید یک سوپر اسپرت جذاب

تویوتا نشان تجاری GR GT را ثبت کرده است و برخی رسانه‌ها احتمال می‌دهند این کار به معنی تولید سوپر اسپرتی جدید در آینده باشد.

تویوتا در ژانویه ۲۰۲۲ طی اقدامی سورپرایز کننده خودروی مفهومی GR GT3 را معرفی کرد. اواخر همان سال بود که تصاویر پتنت خودروی اسپرت GR GT3 از طریق دفتر حفظ مالکیت معنوی اتحادیه اروپا منتشر شد و برخی افراد عقیده داشتند در آینده نزدیک نسخه تولیدی این کانسپت بدون بال بزرگ عقب معرفی خواهد شد. البته خود ژاپنی‌ها نیز قبلاً تائید کرده‌اند فاز توسعه محصول موردبحث شروع شده است.

هم‌اکنون دفتر حفظ مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت تجاری لوگوی جالب GR GT اشاره کرده است. اولین بار مجله اتوگاید متوجه این کار شده و سؤال اصلی این است که آیا لوگوی موردبحث برای خودروی اسپرت تویوتا بکار خواهد رفت؟ همچنین سناریوهای احتمالی دیگری نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند استفاده از این نام و نشان برای خودروی مسابقه‌ای جدید تویوتا باشد. سال قبل بود که مدیر تیم WEC تویوتا اظهار داشت خودروی GR GT3 در رقابت‌های استقامتی سال ۲۰۲۶ حضور خواهد یافت.

مدیر تویوتا در همان گفت‌وگو خاطرنشان ساخت که در همان سال نسخه جاده‌ای این خودروی مسابقه‌ای هم معرفی خواهد شد، خودرویی که قرار است از همان فلسفه تولید مدل مسابقه‌ای پیروی کند. البته راب لوپن تائید کرد نسخه جاده‌ای به احتمال زیاد با لوگوی لکسوس تولید خواهد شد و بنابراین احتمال اینکه آن را با نام تویوتا GR GT ببینیم پایین است. بی‌شک جذاب‌ترین احتمال این است که در نهایت نسخه تولیدی هایپرکار GR سوپر اسپرت با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار را ببینیم هرچند این خودرو حدود ۵ سال قبل معرفی شده است. صرف نظر از تمامی سناریوهای ممکن، از یک چیز مطمئنیم و آن اینکه در سال‌های پیش رو تویوتا و لکسوس خودروهای پرفورمنس متنوعی را هم برای پیست و هم برای جاده معرفی خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا