هاست پرسرعت
خودرو

جعل و تقلب تسلا در انتشار ویدئوی سیستم خودران سال ۲۰۱۶!

جعل و تقلب تسلا در انتشار ویدئوی سیستم خودران سال ۲۰۱۶!

سیستم خودران تسلا همیشه جزو خبرسازترین تکنولوژی‌های صنعت خودرو بوده و حالا خبر می‌رسد این شرکت در سال ۲۰۱۶ با جعل و تقلب اقدام به انتشار ویدئویی ساختگی از این تکنولوژی کرده است!

تسلا در اکتبر سال ۲۰۱۶ با انتشار ویدئویی خبر از نصب سخت‌افزار خودران کامل روی تمامی محصولاتش داد. با تماشای این ویدئو می‌توانستید متنی را ببینید که می‌گفت فرد حاضر در صندلی راننده فقط به خاطر دلایل قانونی روی آن نشسته است و هیچ کاری انجام نمی‌دهد چراکه خودرو کنترل و هدایت را بر عهده دارد. در پس‌زمینه این ویدئو آهنگ مشهوری پخش می‌شد و خودرو در خیابان‌های شهری، بزرگراه‌ها و پارکینگ‌ها تردد می‌کرد. اینجا دستان راننده ظاهر می‌شد و به آرامی بخش پایینی فرمان را لمس می‌کرد.

اما این ویدئو بازهم خبرساز شده است. بنا به گزارش رویترز، لحظاتی که خودروی تسلا پشت چراغ‌قرمز توقف کرده و با سبز شدن چراغ حرکت می‌کند نشان دهنده قابلیت‌هایی است که در خودرو وجود ندارد. خبر رویترز بر اساس گفته‌های آشوک ایلاسوامی مدیر نرم‌افزار اتوپایلوت تسلا تهیه شده است. او در جولای ۲۰۲۲ بازجویی شد و گفته‌هایش به عنوان مدرک در شکایت علیه تسلا به خاطر تصادف مرگبار مهندس اسبق اپل در سال ۲۰۱۸ مورد استناد قرار گرفت.

اگرچه تکنولوژی تسلا می‌تواند در زمینه ترمز، فرمان دادن و حفظ خودرو بین خطوط به راننده کمک کند اما ویژگی‌های کنونی باعث نمی‌شوند خودرو خودش بتواند تردد کند و نیازی به راننده نداشته باشد. البته ماسک در سال ۲۰۱۶ ویدئویی را در توییتر به عنوان شاهدی از توانایی خودران محصولاتش منتشر کرد. در این ویدئو از نقشه پردازی سه‌بعدی استفاده شده که طی آن دید سه‌بعدی از اشیا ارائه می‌شود. در این ویدئو خودروی تسلا از منلو پارک کالیفرنیا تا مقر تسلا در پالو آلتو حرکت می‌کند. اما مهندس تسلا دراین‌باره گفته است:

هدف این ویدئو به تصویر کشیدن دقیق آن چیزی که در سال ۲۰۱۶ برای مشتریان ارائه شد نبود. در واقع هدف از آن نمایش چیزی بود که امکان قرار دادنش در خودران تسلا وجود داشت.

بنا به گفته مهندس تسلا، در بخشی از ویدئو که نهایتاً منتشر نشد، خودروی تست در پارکینگ این شرکت با فنس ها برخورد می‌کند. تسلا اخیراً به خاطر سیستم‌های خودران خود با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده و مقامات آمریکایی نیز تحقیقات درباره آن را کلید زده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۲۱ شروع به بررسی ادعاهای اشخاص درباره خودران تسلا کرد. بنظر شما تقلب تسلا در این ویدئو محرز است یا اینکه بازهم رسانه ها روی این برند حساسیت نشان می دهند؟

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا