خودرو

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۳ توربو

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۳ توربو

آکورا اینتگرا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری و گیربکس CVT در مسابقهٔ درگ در برابر مزدا و گلف ۲۵۰ اسب بخاری چه عملکردی خواهد داشت؟

اینتگرا برای مدل ۲۰۲۳ در قالب یک سدان لیفت‌بک دوباره به سبد محصولات آکورا بازگشت. این خودرو درواقع بر اساس هوندا سیویک Si ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ اما برخلاف سیویک Si که صرفاً با گیربکس دستی ارائه می‌شود، انتقال نیرو در اینتگرا به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد؛ با این ویژگی‌ها، آیا این سدان کامپکت ژاپنی می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف هاچ‌بک‌های اسپرتی مثل فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۲ توربو شود؟

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۳ توربو

سم کارلیجن قصد دارد در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ دهد. اینتگرای قرمزرنگ حاضر در این ویدئو به گیربکس CVT مجهز است که قطعاً عملکرد آن به‌خوبی گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ گلف و شش سرعتهٔ اتوماتیک مزدا نیست. علاوه بر این، هردو هاچ‌بک مذکور ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارند و حتی مزدا ۳ به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است که این کار اینتگرا را بسیار سخت خواهد کرد. درهرحال، سم کارلیجن دو درگ از حالت سکون و دو مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌کند تا ببینیم کدام خودرو سریع‌تر است.

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۳ توربو

در اولین درگ، همان‌طور که انتظار می‌رود مزدا به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک جلو می‌افتد. در این درگ گلف لانچ خوبی ندارد و عقب می‌افتد اما در ادامه به هاچ‌بک ژاپنی نزدیک می‌شود. در درگ دوم، هر سه خودرو لانچ بهتری دارند اما گلف در مقایسه با درگ اول بیشترین پیشرفت را داشته و به‌سرعت فاصلهٔ اولیه با مزدا را جبران می‌کند تا از رقیب عبور کرده و پیروز شود. اینتگرا هم مثل درگ اول در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. دو مسابقهٔ رولینگ که از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم با همین نتیجه به پایان می‌رسد.

درگ جالب آکورا اینتگرا با فولکس‌واگن گلف GTI و مزدا ۳ توربو

البته با توجه به قدرت کمتر و گیربکس CVT اینتگرا، این عملکرد دور از انتظار نبود اما این ماشین به‌زودی با نسخهٔ تایپ S که بدون شک یک سیویک تایپ R در لباس شیک‌تر خواهد بود، جبران خواهد کرد. اینتگرا تایپ R که با مدل ۲۰۲۴ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد، با موتور ۲ لیتری توربو و گیربکس شش سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود. به‌احتمال‌زیاد، خروجی این موتور با سیویک تایپ R یکسان خواهد بود و بنابراین باید انتظار قدرتی ۳۱۵ اسب بخاری را داشته باشیم که ورق را کاملاً برای سدان آکورا برمی‌گرداند.

مشخصات فنی

 

آکورا اینتگرا

گلف GTI

مزدا ۳ توربو

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر ۳۷۰ نیوتن متر ۴۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT ۷ سرعته دوکلاچه ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۴۵۵ کیلوگرم ۱۵۳۵ کیلوگرم
قیمت ۳۲,۴۹۵ دلار ۳۲,۴۲۵ دلار ۳۳,۵۱۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا