خودرو

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

در این درگ، نسل قبلی مرسدس C43 AMG در برابر آکورا TLX تایپ S و اینفینیتی Q60 Red Sport از ژاپن قرار گرفته است.

نسل کنونی مرسدس C43 AMG پیشرانه V6 توئین توربوی قبلی خود را کنار گذاشته و از قوای محرکهٔ هیبریدی با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند ولی بااین‌حال، نسل قبلی این سدان اسپرت آلمانی هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برادر ضعیف‌تر C43 در ابتدا C450 AMG نام داشت اما برای مدل ۲۰۱۷ به C43 تغییر نام داد و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک خود را هم با یک نمونه جدید ۹ سرعته جایگزین کرد.

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

البته هرگز نمی‌توان C43 را یک AMG واقعی دانست زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد، به‌صورت دستی در افلترباخ مونتاژ نمی‌شود. بااین‌حال، نام AMG روی این ماشین برای ترساندن رقبا کافی است. سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، این سدان اسپرت آلمانی را در برابر دو خودروی اسپرت ژاپنی قرار داده است که هردوی آن‌ها را شرمنده کرد. در درگ‌هایی که از حالت سکون آغاز می‌شود، C43 خیلی زود و با اختلاف از دو رقیب ژاپنی جلو می‌افتد که قطعاً بخشی از این عملکرد خوب به خاطر تعویض دنده‌های سریع گیربکس و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic است.

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

بااین‌حال، در دو مسابقهٔ رولینگی که از سرعت ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود هم شرایط تغییری ندارد و بازهم مرسدس پیروز است. این سدان آلمانی از لحاظ قدرت و وزن بین دو رقیب ژاپنی قرار می‌گیرد. در یک سمت، آکورا TLX تایپ S قرار دارد که پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 آن برخلاف دو رقیب دیگر فقط یک توربوشارژر دارد و با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور و ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود. این سدان ژاپنی همچنین با ۱۹۰۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو گروه هم به‌حساب می‌آید و بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشت.

درگ مدل‌های اسپرت آکورا و اینفینیتی با نسل قبلی مرسدس C43 AMG

اما از سوی دیگر، اینفینیتی Q60 Red Sport قوی‌ترین و سبک‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود ولی بازهم در برابر مرسدس حرفی برای گفتن ندارد که دلیل اصلی این موضوع به‌احتمال‌زیاد عملکرد نه‌چندان خوب گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. این همان پیشرانه‌ای است که در نیسان Z جدید هم استفاده می‌شود.

مشخصات فنی

 

مرسدس C43 AMG

آکورا TLX تایپ S

اینفینیتی Q60 Red

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۸۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم ۱۹۰۵ کیلوگرم ۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت ۵۷,۵۵۰ دلار ۵۳,۷۰۰ دلار ۵۹,۱۲۵ دلار

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا