مرحلهٔ نهایی، گروه پانزدهم، شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس
در فینال جذاب سری رقابتها یا همان دوئلهای خودرویی gsxr، با گذر از گروههای هاچبکها، سدانها و خودروهای اسپرت و سوپراسپرت به آخرین دسته یعنی شاسیبلندها رسیدهایم. این دسته با گروه شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس آغاز میشود که در مرحلهٔ مقدماتی آن شش خودرو شامل جگوار F-Pace SVT، مازراتی گریکاله تروفئو، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو، مرسدس GLC63 AMG، پورشه ماکان GTS و بامو X3 M باهم به رقابت پرداختند. از بین این کراساوورهای اسپرت، مرسدس و بامو توانستند خود را به فینال برسانند تا در این مرحله شاهد یک رقابت جذاب و سنتی بین اشتوتگارت و باواریا باشیم. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین بامو X3 M و پورشه ماکان GTS برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین بامو X3 M و پورشه ماکان GTS
مجموع آراء: ۱۳۹۲
آراء بامو: ۸۰۳
آراء پورشه: ۵۸۹
پیروز دوئل: بامو X3 M با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
مرسدس GLC63 AMG
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۱,۸۰۵ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۵,۵۱۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۷۴,۹۴۹ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۵,۲۲۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۷ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۹ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۲ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
تایم در پیست هوکنهایم: ۲:۰۰.۹
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۷.۱
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V8 قدرتمند در دو سطح قدرت مختلف، پویایی بالای رانندگی، هندلینگ چابک، کابین زیبا و باکیفیت، فضای زیاد برای سرنشینان
نقاط منفی: فضای بار بهاندازهٔ رقبای اصلی نیست، صدای لاستیکها در سرعتهای بالا وارد کابین میشود، سواری سفت روی مسیرهای ناهموار
چکیده: دیگر کراساوورهای پرفورمنس ممکن است کاربردیتر باشند اما مرسدس GLC63 با پرفورمنس چشمگیر خود علاقهمندان به رانندگی را تحت تأثیر قرار میدهد
بامو X3 M
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷۵,۸۵۸ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۱,۱۰۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۸۱,۴۶۶ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۵۵,۶۷۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۴ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۸ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
تایم در پیست هوکنهایم: ۲:۰۰.۴
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۷.۱
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتابی که برخی از خودروهای اسپرت را شرمنده میکند، کاربردیتر از تمام سدانهای بامو، چابکی حیرتانگیز برای یک شاسیبلند
نقاط منفی: سواری خشک، تنظیمات بیش از حد حالات رانندگی، به صرفهجویی در مصرف سوخت توجهی ندارد، قدرتی که در برخی مواقع بیش از حد نیاز است
چکیده: بیامو X3 M قدرت و شتابی دارد که میتواند خریداران معمولی شاسیبلندها را بترساند اما کسانی که دنبال هیجان و آدرنالین هستند را به وجود میآورد
مقایسهٔ مشخصات فنی
مرسدس GLC63 S |
بامو X3 M کامپتیشن |
|
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۹ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۸.۴ متر | ۴۴.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۸ جی | ۰.۹۷ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۵ لیتر |
وزن | ۲۰۶۶ کیلوگرم | ۲۰۶۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۷۸ میلیمتر | ۴,۷۲۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۲ میلیمتر | ۲,۸۶۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۵ لیتر | ۵۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۸۵,۹۵۰ دلار | ۸۲,۳۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
