ساخت شاسیبلند تویوتا سنچوری کانورتیبل برای کشتی گیران سومو ژاپن
ساخت شاسیبلند تویوتا سنچوری کانورتیبل برای کشتی گیران سومو ژاپن
تویوتا برای اولین بار از نسخه روباز و کانورتیبل شاسیبلند سنچوری رونمایی کرد. این خودرو به پیشرانه ۶ سیلندر مجهز است.
تویوتا از فرصت برگزاری تورنمنت کشتی گرند سومو در ژاپن برای نمایش اینکه دو کشتیگیر سنگینوزن و بزرگ سومو به راحتی میتوانند در کابین شاسیبلند سنچوری کانورتیبل حضور داشته باشند استفاده کرده است. این خودروی روباز بنا به درخواست یک کشتیگیر بازنشسته که میخواهد از خودروی یاد شده برای مسابقات قهرمانی آتی استفاده کند ساخته شده است.
پیشنهاد اولیه تویوتا برای این فرد استفاده از مدل کراون بازنگری شده بوده است اما مقامات انجمن سومو این پیشنهاد را رد کرده و بهطور خاص به دنبال سنچوری بودهاند. خودروی یاد شده در محوطه بیرونی ریوگوکو کوکوگیکان آرنا توکیو و با حضور آکیو تویودا رئیس این خودروساز رونمایی شده است. در کنار او یامایاسو شیباتا مدیر انجمن سومو ژاپن نیز حضور داشته است. نکته مهم اینکه معرفی تویوتا سنچوری کانورتیبل با یکصد سالگی سومو همزمان شده است. قرار است مراسم ویژه صدسالگی سومو در سال آینده برگزار شود و این خودرو نیز محصول رسمی انجمن برای رژه خودرویی خواهد بود.
بخش پایینی سنچوری کانورتیبل نسبت به نسخه تولیدی تغییری ندارد اما سقف و ستونها بریده شدهاند تا در نهایت شکل کانورتیبل به خود گیرد. برای افزایش استحکام نیز تویوتا مجبور شده بدنه سنچوری را تقویت کند اما این امر به معنی افزایش وزن بوده است. برای خنثی شدن اثرات وزن بیشتر نیز تویوتا روی سیستم تعلیق کار کرده تا آن را بهبود بخشد. در بخش تناسبات و ابعاد تغییری وجود ندارد و این کانورتیبل چهار درب با رنگ سفید خودنمایی میکند.
ژاپنیها همچنین طراحی جدیدی برای کابین در نظر گرفتهاند به گونهای که صندلیهای عقب حذف شده و بجای آن یک نیمکت جدید با ارتفاع بیشتر قرار گرفته تا قهرمانهای سومو بتوانند در زمان رژه روی آن بنشینند و برای مردم دست تکان دهند. همچنین فضای پای زیادی نیز در این بخش وجود دارد و به نظر میرسد چندین ورزشکار میتوانند در آنجا بایستند.
تویوتا اشارهای به تغییرات قوای محرکه نکرده و بنابراین شاسیبلند سنچوری کانورتیبل از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری پلاگین هیبریدی با ۴۰۶ اسب بخار قدرت استفاده میکند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سیستم چهار چرخ محرک راهی چرخها میشود. باتری لیتیوم یون موجود نیز میتواند در حالت برقی شعاع حرکتی ۶۹ کیلومتری را به ارمغان بیاورد. البته ما نمیدانیم که وزن کشتی گیران سومو چه تأثیری روی برد خودرو خواهد داشت. باید گفت سنچوری شاسیبلند گرانترین محصول تویوتاست و خریداران ژاپنی برای خرید آن باید معادل ۱۷۰ هزار دلار بپردازند. البته تویوتا اشارهای به قیمت نسخه کانورتیبل یاد شده نکرده است.
مجله خبری gsxr