هاست پرسرعت
خودرو

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز بی ام و iX؛ ترکیب فناوری و خلاقیت

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز بی ام و iX؛ ترکیب فناوری و خلاقیت

خریداران بی‌ام‌و iX با پرداخت ۳۴۰۰ دلار از سیستم صوتی سطح بالای باورز اند ویلکینز بهره‌مند می‌شوند. این تجهیز، یکی از پیشرفته‌ترین نمونه‌ها در نوع خود است.

بی‌ام‌و علاوه بر سیستم صوتی باورز اند ویلکینز (Bowers & Wilkins) دو مجموعه‌ی دیگر با نام های فای و تاپ های فای هارمن کاردون را ارائه می‌کند اما باورز اند ویلکینز در سطح بالاتر محسوب می‌شود. این سیستم صوتی برای اولین بار در محصولات بی‌ام‌و از ۳۰ بلندگو استفاده می‌کند که شامل ۱۷ بلندگوی میدرنج ۲۱ وات، ۴ بلندگوی باس ۲۵۰ واتی، ۵ توییتر ۲۵ واتی و ۴ شیکر صوتی چهاربعدی است. بلندگوهای موردبحث با هنرمندی تمام در بخش‌های مختلف کابین نصب شده‌اند تا ارائه کیفیت صدای استثنایی را تضمین کنند.

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز بی‌ام‌و iX با سیستم‌عامل ۸ این خودروساز همراه می‌شود و دارای ۴ حالت صدایی مختلف و آپشن های شخصی‌سازی زیاد است. هر بلندگوی باس این سیستم به‌طور جداگانه پیام‌های صوتی را از طریق مسیر ویژه صوتی دریافت می‌کند و خروجی صوتی مشترک نیز باعث فعال شدن بلندگوهای میدرنج و توییترها می‌شود. توییترها می‌توانند به‌صورت موازی با بلندگوهای میدرنج ارتباط داشته باشند و به دلیل شعاع کوچک‌تر در مقایسه با بلندگوهای باس امکان نوسان آن‌ها با سرعت بالاتری وجود دارد.

صندلی‌های جلوی iX از دو ویژگی خاص یعنی بلندگوهای نصب شده در پشت‌سری‌ها و شیکرهای صوتی چهاربعدی سود می‌برند. این بلندگوها با ایجاد تجربه شنیداری منحصربه‌فردی برای تمامی سرنشینان خواهند شد. همچنین پوشش داخلی سقف خودرو نیز برای اولین بار پذیرای بلندگوهای میدرنج اضافی شده است. چهار شیکر صوتی چهاربعدی نصب شده در صندلی‌های جلو به آهن‌رباهای فابریک مجهز هستند و حتی با وجود صدای کم سیستم صوتی نیز تجربه‌ای خاص را ارائه می‌کنند. در ردیف دوم صندلی‌ها بلندگوهای پشت‌سری‌ها جای خود را به نمونه‌های نصب شده در ستون D داده‌اند. دو بلندگوی باس مرکزی در زیر صندلی‌های جلو وجود دارند و ساب ووفرها نیز زیر صندلی عقب نصب شده‌اند.

با استفاده از اصل هوای آزاد، ساب ووفرهای عقب رزونانس زیر کف خودرو را به حداکثر می‌رسانند تا تجربه شنیداری بی‌نظیری ایجاد شود. بلندگوهای میدرنج و باس نیز با متریال پیشرفته‌ای تولید می‌شوند تا صداهای شفاف و باکیفیتی را تولید کنند. بلندگوهای های رنج باورز اند ویلکینز از پوشش ویژه‌ای سود می‌برند تا فرکانس‌ها را به چیزی فراتر از محدوده شنیداری انسان منتقل کنند و وضوح صدای بسیار خوبی را ارائه نمایند. در کل باید گفت ویژگی‌های این سیستم صوتی مبلغ ۳۴۰۰ دلار پرداختی را کاملاً توجیه می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا