هاست پرسرعت
بازی

مقایسه Armored Core VI روی PS5 و Xbox Series X|S؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

مقایسه Armored Core VI روی PS5 و Xbox Series X|S؛ کدام پلتفرم بهتر است؟

هم اکنون جدیدترین ساخته From Software، یعنی بازی Armored Core VI، در دسترس کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار دارد و در همین راستا، به مقایسه عملکرد اجرایی بازی روی این پلتفرم‌ها خواهیم پرداخت.

تبلیغات

ششمین عنوان سری Armored Core به تازگی روانه بازار شده و توانسته رکوردشکنی‌های متعددی را در میان بازی‌های این فرنچایز برجای بگذارد. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که Armored Core VI روی چه پلتفرم‌هایی بهتر و بهینه‌تر اجرا می‌شود. در پاسخ به این سوال، کانال یوتیوب ElAnalistaDeBits ویدیو کاملی از مقایسه عملکرد اجرایی این بازی روی کنسول‌های نسل نهم و رایانه‌های شخصی منتشر کرده است. ویدیوی مذکور، در ادامه این متن قابل مشاهده است:

دانلود ۷۲۰
دانلود ۱۰۸۰

در ادامه، به بررسی دقیق‌تر جزئیات این مقایسه خواهیم پرداخت.

رزولوشن و جزئیات تصویر

بازی روی کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در حالت Quality Mode، با رزولوشن ۴K (2160p) اجرا می‌شود. ایکس باکس سری اس هم در این حالت، بازی را با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا می‌کند. در حالت Performance Mode، رزولوشن تمام کنسول‌های نسل نهم همان رزولوشن سابق خواهد بود؛ با این تفاوت که اینبار، بازی از «رزولوشن پویا» برای افزایش نرخ فریم اجرایی استفاده می‌کند.

پلتفرم مورد نظر Quality Mode Performance Mode
PlayStation 5 ۴K / 40fps ۴K (Dynamic) / 60fps
Xbox Series X ۴K / 40fps ۴K (Dynamic) / 60fps
Xbox Series S ۱۴۴۰p / 40fps ۱۴۴۰p (Dynamic) / 60fps

کیفیت بافت‌ها و سایه‌ها

در مقایسه کیفیت بافت‌ها در کنسول‌های نسل نهم، تفاوت جالب توجهی به چشم نمی‌خورد. هرچند، به نظر می‌رسد که بافت‌های نسخه PC در مقایسه با کنسول‌های نسل نهم، از کیفیت کمتری برخوردار است! مشخص نیست که علت این موضوع از کجا نشأت گرفته اما ممکن است طی به‌روزرسانی‌های آینده بازی روی رایانه‌های شخصی، برطرف شود. در بحث سایه‌ها، جزئیات سایه‌های نسخه ایکس باکس سری اس، کمتر از سایر پلتفرم‌ها است و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تفاوت مشهود در جزئیات بصری این نسخه و نسخه‌های دیگر قلمداد می‌شود.

نرخ فریم و اجرای روان بازی

نرخ فریم اجرایی Armored Core VI روی کنسول‌های نسل نهم بی نقص نیست؛ اما کاملاً قابل قبول است. در حالت Quality Mode، سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا بجای نرخ فریم ۳۰fps، بازی را با هدف‌گذاری نرخ فریم ۴۰fps روی کنسول‌های نسل نهم اجرا کنند. نتیجه؟ کنسول‌ها می‌توانند پایداری نرخ فریم را در بازه‌ی ۳۵ تا ۴۰ فریم بر ثانیه حفظ کرده و همچنان خروجی تصویر باکیفیتی را ارائه دهند. در حالت Performance Mode، کنسول‌ها با هدف نرخ فریم ۶۰fps به اجرای بازی می‌پردازند و در رسیدن به این هدف، تا حدودی موفق ظاهر می‌شوند.

به طور کلی، می‌توان گفت که عملکرد پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در این زمینه، بسیار نزدیک به هم است (با برتری جزئی ایکس باکس سری ایکس). ایکس باکس سری اس هم پشت سر این دو کنسول، در مقام سوم قرار دارد و میانگین نرخ فریم اجرایی آن، حدود ۴-۵ فریم بر ثانیه کمتر از این مقدار در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس است.

نتیجه‌گیری

آخرین ساخته فرام سافتور (From Software) به عنوان یک بازی میان‌نسلی، به خوبی از قدرت و توانایی‌های کنسول‌های نسل نهم بهره برده و هدف‌گذاری ۴۰ فریم بر ثانیه در حالت Quality Mode بازی، تصمیم خلاقانه‌ای به شمار می‌رود. هرچند نرخ فریم اجرایی بازی روی این کنسول‌ها به طور کامل روی نرخ فریم هدف قفل نشده، اما همچنان تجربه پایدار و راضی‌کننده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. کیفیت تصویر روی این کنسول‌ها، تا حد زیادی نزدیک به هم است و از این حیث، تفاوت‌های انگشت‌شماری به چشم می‌خورند تا دارندگان هرکدام از این پلتفرم‌ها، تجربه مشابهی را از بازی کسب کنند.


در حال حاضر، بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon در دسترس دارندگان کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی قرار دارد.

77WalleRیه گیمر سادهDARKSIRENHalfLifeStarfieldBehzaadmeysamb人Acker益man人Visible gamer manmh.pمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)StalkerکاکاسنگیMaster𝕄𝕄𝔻 ℝ𝔼ℤ𝔸Ashen undead the bearerHaj_Hosseinمنتظر بازی hollow knight:silk songHELLO.BROTHERmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا