هاست پرسرعت
بازی

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Grave of the Fireflies تا Fleabag

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از Grave of the Fireflies تا Fleabag

این آخر هفته قرار است به معرفی چندین فیلم و سریال جدید،‌ انیمه Grave of the Fireflies و سریال Fleabag بپردازیم.

جنگ یکی از موضوعات برجسته در دنیای سینما به شمار می‌رود و تاکنون فیلم‌های بسیار زیادی در انتقاد از جنگ و آسیب‌های ناشی از آن ساخته شده‌اند. علاوه بر دنیای سینما، در دنیای انیمه نیز آثار بسیار خوبی در این زمینه وجود دارند و در حقیقت، یکی از بهترین فیلم‌های ضد جنگی ساخته شده تا به امروز را می‌توان انیمه مدفن کرم‌های شب‎‌تاب (Grave of the Fireflies) دانست که با داستان خودش توانسته روی بیننده‌های بسیار زیادی تاثیر بگذارد.

در ادامه این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی سریالی دوست‌داشتنی، جذاب و در عین حال تاثیرگذار به نام سریال فلیبگ (Fleabag) می‌رویم که در دهه ۲۰۱۰ میلادی توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و خیل عظیمی از بیننده‌ها نیز از تماشای آن لذت بردند. در ادامه نیز به معرفی جدیدترین فیلم‌های منتشر شده می‌رویم. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم تلفن آقای هریگان (Mr. Harrigan’s Phone)

فیلم تلفن آقای هریگان (Mr. Harrigan's Phone)

عوامل سازنده: فیلم «تلفن آقای هریگان» اثری ترسناک به شمار می‌رود که توسط جان لی هنکاک (John Lee Hancock) و بر اساس رمانی به همین نام نوشته استیون کینگ (Stephen King) ساخته شده است.

داستان و بازیگران: فیلم «تلفن آقای هریگان» داستان پسری به نام کریگ را روایت می‌کند که با مرد مسنی به نام آقای هریگان دوست می‌شود و به او یک تلفن می‌دهد. با این حال، پس از مرگ آقای هریگان، کریگ به شماره او زنگ می‌زند و در مورد مشکلات و کسانی می‌گوید که او را اذیت می‌کنند. همین نیز باعث می‌شود تا روح آقای هریگان شروع به گرفتن انتقام کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان جیدن مارتل (Jaeden Martell) در نقش کریگ، دونالد ساترلند (Donald Sutherland) در نقش آقای هریگان، جو تیپت (Joe Tippett)، سایروس آرنولد (Cyrus Arnold) و کارل زوهان (Carl Zohan) را نام برد.

آیا فیلم «تلفن آقای هریگان» ارزش دیدن دارد؟ بیننده‌های فیلم «تلفن آقای هریگان» ممکن است انتظار داستانی ترسناک و مهیج را داشته باشند اما باید گفت که این فیلم بیشتر داستانی در مورد به بلوغ رسیدن و درباره خطرات انتقام گرفتن است. این اثر همچنین به موضوع تغییر زندگی ما انسان‌ها با ورود تلفن‌های هوشمند می‌پردازد. با این حال، این فیلم با وجود اینکه داستان بسیار خوبی دارد اما نتوانسته ترسناک و ماندگار باشد.

فیلم مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره (Jeepers Creepers: Reborn)

فیلم مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره (Jeepers Creepers: Reborn)

عوامل سازنده: فیلم «مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره» اثری در ژانر سوپرنچرال و ترسناک به شمار می‌رود که کارگردانی آن را تیمو وورنسولا (Timo Vuorensola) برعهده داشته و فیلم‌نامه آن را جک سیل (Jake Seal) و شان مایکل آرگو (Sean Michael Argo) قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره» ریبوتی از این مجموعه فیلم به شمار می‌رود و داستان آن در مورد فستیوال هورور هاوند است که برای اولین بار در لوئیزیانا برپا می‌شود. چیس و نامزدش لین نیز در این فستیوال شرکت می‌کنند اما الهام‌های غیر قابل توضیح و نگران‌کننده‌ای در رابطه با گذشته شهر و موجودی به نام کریپر را تجربه می‌کنند. سیدنی کریون (Sydney Craven)، ایمران آدامز (Imran Adams) و پیت بروک (Pete Brooke) از جمله بازیگران این اثر ترسناک هستند.

آیا فیلم «مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم اثری در ژانر ترسناک به شمار می‌رود که تقریبا در تمامی جنبه‌ها با شکست مواجه می‌شود و اصلا عملکرد خوبی ندارد. داستان آن نیز کلیشه‌ای‌ترین عناصر ممکن را درون خود دارد و همین نیز باعث شده تا این ریبوت اصلا اثر خوبی نباشد. تماشای این فیلم پیشنهاد نمی‌شود.

فیلم بعد آفتاب (Aftersun)

فیلم بعد آفتاب (Aftersun)

عوامل سازنده: فیلم «بعد آفتاب» اثری درام به شمار می‎‌رود که سکان کارگردانی آن در دستان شارلوت ولز (Charlotte Wells) بوده و خود او نیز فیلم‌نامه این اثر را قلم زده است.

تبلیغات

داستان و بازیگران: فیلم «بعد آفتاب» داستان زنی را بازگو می‌کند که تعطیلات تابستانی خودش در ترکیه به همراه پدرش در دوران کودکی‌اش را به یاد می‌آورد. پل مسکال (Paul Mescal)، فرانکی کوریو (Frankie Corio) و سلیا رولسون هال (Celia Rowlson-Hall) از جمله بازیگرانی به شمار می‌روند که در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «بعد آفتاب» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «بعد آفتاب» با نقش‌آفرینی بسیار درخشان و فوق‌العاده‌ای از سوی فرانکی کوریو همراه شده و توانسته به طرز ماهرانه‌ای بیننده‌ها را به خود جذب کند. این اثر بسیار احساسی و تاثیرگذار است و فیلمبرداری روان آن نیز در جذاب‌تر شدن آن بسیار تاثیرگذار بوده است.

انیمیشن درون کهکشانی (Entergalactic)

انیمیشن درون کهکشانی (Entergalactic)

عوامل سازنده: انیمیشن «درون کهکشانی» اثری بزرگسالانه و ویژه به شمار می‌رود که توسط موزیسین و بازیگر کید کادی (Kid Cudi) ساخته شده است. این خواننده این اثر را به عنوان تصویری از آلبوم جدید خود به همین نام منتشر کرده است. این پروژه در ابتدا به عنوان سریالی تلویزیونی معرفی شد اما در ادامه به فیلمی تلویزیونی تغییر پیدا کرد که روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است.

داستان و صداپیشه‌ها: این انیمیشن کمدی و عاشقانه داستان هنرمندی جذاب و خوش‌لباس به نام جباری را دنبال می‌کند که در آستانه موفقیت بزرگی قرار دارد. او به طور اتفاقی با همسایه جدیدش به نام میدو که یک عکاس است، آشنا و عاشق او می‌شود و حالا باید در زندگی و قلب خودش، جایی برای عشقش نیز فراهم کند. اسکات مسکودی (Scott Mescudi)، جسیکا ویلیامز (Jessica Williams)، تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) و ونسا هاجنز (Vanessa Hudgens) از جمله صداپیشه‌های این انیمیشن هستند.

آیا انیمیشن «درون کهکشانی» ارزش دیدن دارد؟ این انیمیشن یک اثر کمدی عاشقانه بسیار شیرین است و به همان اندازه نیز یک ماجراجویی متحرک و پر جنب‌وجوش به شمار می‌رود. انیمیشن «درون کهکشانی» بسیار زیبا،‌ شیک و رنگارنگ است و به خوبی توانسته داستان عاشقانه‌اش را به نمایش در بیاورد. مطمئنا تماشای این انیمیشن می‌تواند آخر هفته خوبی را برای شما رقم بزند.

فیلم مردن برای یک دلار (Dead for a Dollar)

فیلم مردن برای یک دلار (Dead for a Dollar)

عوامل سازنده: فیلم «مردن برای یک دلار» اثری در ژانر وسترن به شمار می‌رود که به نویسندگی و کارگردانی والتر هیل (Walter Hill) است.

داستان و بازیگران: فیلم «مردن برای یک دلار» داستان شکارچی جایزه‌بگیری با بازی کریستف والتز (Christoph Waltz) را دنبال می‌کند که به دنبال پیدا کردن همسر گمشده تاجری است. ویلم دافو (Willem Dafoe) و ریچل بروزناهان (Rachel Brosnahan) از جمله بازیگران اصلی فیلم به شمار می‌روند و در کنار آن‌ها نیز برندون اسکات (Brandon Scott)، وارن بورک (Warren Burke)، بنجامین برت (Benjamin Bratt) و همیش لینکلیتر (Hamish Linklater) نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «مردن برای یک دلار» ارزش دیدن دارد؟ مطمئنا فیلم‌های وسترن بدتری از فیلم «مردن برای یک دلار» نیز وجود دارند اما باید گفت که با وجود حضور والتر هیل روی صندلی کارگردانی این اثر و همچنین بهره بردن از بازیگرانی برجسته و بااستعداد، این فیلم می‌توانست بسیار سرگرم‌کننده‌تر و بهتر باشد. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم وسپر (Vesper)

فیلم وسپر (Vesper)

عوامل سازنده: فیلم «وسپر» اثری در ژانر علمی تخیلی به شمار می‌رود که کریستینا بوزیت (Kristina Buožytė) و برونو سامپر (Bruno Samper) آن را کارگردانی کرده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «وسپر» داستان دختری ۱۳ ساله با بازی رافیلا چپمن (Raffiella Chapman) را دنبال می‌کند که در دنیایی آخرالزمانی و بسیار سرد و غم‌افزا زندگی خود را می‌گذراند. این دختر مهارت هک زیستی دارد و حالا نیز به دنبال آن است تا در این دنیای خشن، جان سالم به در ببرد. ادی مارسن (Eddie Marsan)، رزی مک‌ایون (Rosie McEwen) و ریچارد بریک (Richard Brake) از جمله دیگر بازیگران این فیلم به شمار می‌روند.

آیا فیلم «وسپر» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «وسپر» نتیجه‌ای از انتخاب‌های بسیار دقیق و خوب به شمار می‌رود. این اثر بسیار زیبا و تماشایی است و توانسته حس تخیلی، فانتزی و علمی-تخیلی داستان خودش را به خوبی به بیننده منتقل کند. همه این موارد نیز سبب شدند تا فیلم منحصربه‌فرد باشد و بیننده را به فکر فرو ببرد. البته ناگفته نماند که این فیلم از برخی از مشکلات نیز رنج می‌برد اما در کل، اثری است که می‌تواند برای آخر هفته شما را سرگرم کند.

فیلم بزرگترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجو (The Greatest Beer Run Ever)

فیلم The Greatest Beer Run Ever

عوامل سازنده: فیلم «بزرگترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجو» اثری در ژانر کمدی، درام، جنگی و بیوگرافی به شمار می‌رود که پیتر فارلی (Peter Farrelly) آن را کارگردانی کرده و خود او فیلم‌نامه آن را بر اساس کتابی به همین نام نوشته جان دونوهو (John Donohue) و جوآنا مولی (Joanna Molloy) قلم زده است.

داستان و بازیگران: این فیلم داستان واقعی جان دونوهو را روایت می‌کند که به عنوان یک کهنه‌سرباز جوان وارد جنگ ویتنام می‌شود تا در آنجا، نوشیدنی‌هایی را به هم‌رزمانش بدهد. زک افرون (Zac Efron) نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و راسل کرو (Russell Crowe) نیز نقش عکاسی جنگی را به تصویر می‌کشد.

آیا فیلم «بزرگترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجو» ارزش دیدن دارد؟ این فیلم کمدی و درام از داستانی سرگرم‌کننده و جالب و در عین حال مبتنی بر واقعیت بهره می‌برد اما نتوانسته آن را به خوبی به اجرا در بیاورد و نتیجه نهایی نیز یک اثر مسطح و بدون مزه شده است. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

انیمه مدفن کرم‌های شب‎‌تاب (Grave of the Fireflies)

انیمه مدفن کرم‌های شب‎‌تاب (Grave of the Fireflies)

عوامل سازنده: انیمه «مدفن کرم‌های شب‌تاب» اثری جنگی و تراژدی محصول سال ۱۹۸۸ میلادی به شمار می‌رود که بر اساس داستانی کوتاه و نیمه بیوگرافی به همین نام نوشته آکیوکی نوساکا (Akiyuki Nosaka) محصول سال ۱۹۶۷ میلادی ساخته شده است. کارگردانی و نویسندگی این انیمه را نیز اسائو تاکاهاتا (Isao Takahata) برعهده داشته است و محصولی از استودیو جیبلی به شمار می‌رود.

داستان و صداپیشه‌ها: انیمه «مدفن کرم‌های شب‌تاب» داستان خواهر و برادری به نام سیتا و سِسکو را دنبال می‌کند که در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم در شهر کوبه در ژاپن سخت تلاش دارند تا زنده بمانند. سوتومو تاتسومی (Tsutomu Tatsumi)، آیانو شیرایشی (Ayano Shiraishi)، یوشیکو شینوهارا (Yoshiko Shinohara) و آکمی یاماگوچی (Akemi Yamaguchi) از جمله صداپیشه‌های این اثر به شمار می‌روند.

چرا باید انیمه «مدفن کرم‌های شب‌تاب» را دید؟ این انیمه به هنگام عرضه خود توانست تحسین منتقدان و همچنین بینندگان را بدست بیاورد و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ و همچنین یکی از بهترین انیمه‌های سینمایی یاد می‌شود و همین نیز دلیل کافی برای تماشای آن است. انیمه «مدفن کرم‌های شب‌تاب» اثری ضد جنگ و بسیار غمگین است که استودیو جیبلی به زیبایی هر چه تمام‌تر آن را به تصویر کشیده و از جمله آثاری است که هرگز از یاد نخواهید برد.

سریال چی ببینیم؟

سریال فلیبگ (Fleabag)

سریال فلیبگ (Fleabag)

عوامل سازنده: سریال «فلیبگ» اثری کمدی و درام محصول بریتانیا به شمار می‌رود که توسط فیبی والر بریج (Phoebe Waller-Bridge) خلق و نوشته شده است و محصولی مشترک از استودیو آمازون و بی‌بی‌سی محسوب می‌شود. اولین فصل سریال در سال ۲۰۱۶ میلادی پخش شد و فصل دوم و پایانی آن نیز به داستان این سریال در سال ۲۰۱۹ خاتمه داد. هر کدام از فصل‌ها نیز ۶ قسمت نیم ساعته دارند.

داستان و بازیگران: در سریال «فلیبگ» فیبی والر بریج نقش شخصیت اصلی به نام فلیبگ را بازی می‌کند که زنی جوان و آزاد اما عصبانی و گیج در شهر لندن است. سیان کلیفورد (Sian Clifford) نیز نقش خواهر او به نام کلیر را بازی می‌کند و اندرو اسکات (Andrew Scott) نیز در فصل دوم نقش کشیش را به تصویر می‌کشد. اولیویا کولمن (Olivia Colman)، بیل پترسون (Bill Paterson) و هیو اسکینر (Hugh Skinner) از جمله دیگر بازیگران این اثر هستند.

چرا باید سریال «فلیبگ» را دید؟ این سریال اثری هوشمندانه و بسیار بامزه است و یک کمدی ابتکاری و تاثیرگذار درباره زنی جوان و پیچیده را به نمایش در می‌آورد که با مشکلات و دشواری‌های زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کند. کمدی تلخ به نمایش گذاشته شده در سریال «فلیبگ» بسیار جذاب است و حس تلخ و شیرینی به آن داده و به همین دلیل است که بیننده علاوه بر لذت بردن از این سریال، تحت تاثیر آن نیز قرار می‌گیرد. شکسته شدن دیوار چهارم نیز یکی از بهترین ویژگی‌های سریال در کنار نقش‌آفرینی جذاب فیبی والر بریج به شمار می‌رود. مطمئنا از تماشای این سریال بسیار لذت خواهید برد.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی انیمه «مدفن کرم‌های شب‌تاب»، سریال «فلیبگ»، فیلم «تلفن آقای هریگان»، فیلم «مترسک‌های ترسناک: تولد دوباره»، فیلم «بعد آفتاب» انیمیشن «درون کهکشانی»، فیلم «مردن برای یک دلار»،‌ فیلم «وسپر» و فیلم «بزرگترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجو» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Pouria_gamer_goty????Behzaaad

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا