هاست پرسرعت
خودرو

آزادراه شیراز – اصفهان اوایل مهر به بهره برداری می‌رسد

آزادراه شیراز – اصفهان اوایل مهر به بهره برداری می‌رسد

به گزارش «اخبار خودرو»،خیرالله خادمی گفت: اوایل مهر آماده ایم تا آزادراه شیراز اصفهان را به بهره برداری برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این آزادراه، طولانی‌ترین آزاد راه کشور است که به صورت ممتد و به طول 212 کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.
وی افزود: این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی 134 کیلومتر کوتاهتر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از 100 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.
خادمی با بیان اینکه این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال – جنوب است گفت: بلندترین پل کشور به ارتفاع 110 و طول 264 متر در این آزادراه احداث شده و هزار و 400 متر گالری تونل در مسیر وجود دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: شش قطعه از 8 قطعه این آزادراه آماده بهره برداری است و قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و هنوز عملیات اجرایی قطعه هشت آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه 25 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: برای ساخت این آزادراه 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد بخش دولتی سرمایه گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه 18 سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا